Історія MTBгірський велосипедів - Форум

Сайт велосипедистів

Пошук

Міні-чат

200

Друзі сайту

Наше опитування

Як вам наш сайт???
Всього відповідей: 30

Статистика

П`ятниця, 2016-12-09, 10:44 AM
Вітаю Вас Гість
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Історія MTBгірський велосипедів - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Вело новини » Історія велосипеда » Історія MTBгірський велосипедів
Історія MTBгірський велосипедів
AdminДата: П`ятниця, 2009-04-03, 2:59 AM | Повідомлення # 1
Administrator
Група: Администраторы
Повідомлень: 99
Репутація: 0
Статус: Offline
Шосейні і гірські велосипеди об'єднує те, що обидва цих типу розроблялися для досягнення максимальних швидкостей в різних умовах. При експлуатації гірського або шосейного велосипеда велосипедист готовий пожертвувати простій експлуатації велосипеда і комфортом їзди в ім'я високих швидкостей.

Фірми-виробники можна розділити на декілька основних категорій.
По-перше, це старі європейські фірми, такі як британська Raleigh - існує більше 100 років, італійські Bianchi і Colnago.
По-друге, це найбільші американські концерни, такі як Cannondale і Trek Bicycle Corporation - випускаються велосипеди під марками Trek, Klein, Gary Fisher, Greg LeMond і деякі інші.
По-третє, це відомі міжнародні фірми, витоки яких знаходяться в Азії, наприклад, Giant, зараз ця фірма має серйозну частку ринку США і Європи.
По-четверте, це фірми, які недавно з'явилися на ринку, наприклад, представлена на нашому ринку Merida

Фірми, що випускають велосипеди, не обмежуються цими категоріями. З одного боку, це ексклюзивні виробники типа Zipp Speed Weaponry або Santa Cruz. C іншої сторони, це недорогі велосипеди маловідомих марок, зазвичай вироблені в Китаї, серед них зустрічаються прийнятні варіанти, але, як правило, покупка таких велосипедів не виправдана - слід врахувати, що дуже часто такі велосипеди продаються у нас за завищеними цінами, і бажано зупинитися на недорогих варіантах третьої або четвертої групи.

Це ділення фірм багато в чому умовно, приналежність до однієї з цих груп говорить про близьку політику цих фірм. Для прикладу, молодші велосипеди деяких американських фірм проведені на Тайвані. Деякі заводи випускають рами для велосипедів різних фірм, і всі ці фірми використовують однакові навеску/компоненты. Але все-таки хотілося б відзначити ряд особливостей кожній їх цих груп.

Перша група має найбагатші традиції у випуску велосипедів, фактично все велосипедостроєніє починалося з цих фірм, і традиції збереглися. У кожної з цих фірм зараз свої пріоритети/переваги - одні в основному спеціалізуються на шосейних велосипедах, інші - на MTB, деякі випускають велосипеди, використовувані професіоналами, а деякі - вже немає, але, купуючи будь-який велосипед такої фірми, ви майже напевно не помилитеся.

Американські фірми виділяються, перш за все, асортиментом і масштабом виробництва, так, каталог фірми Trek 1998 року містить 49 моделей велосипедів, і фірма випускає близько 12 млн. велосипедів в рік.

Продукцію фірми Cannondale використовують сильні професійні гонщики і в шосейних і в MTB змаганнях, фірма сама випускає амортизаційні вилки і інші аксесуари.

Фірми третьої групи примикають до американських фірм.

У фірм четвертої групи нижчі ціни і менший асортимент, також вони зазвичай не випускають продукцію, використовувану професіоналами в різних видах гонок. Якщо ви не припускаєте екстремальне катання - агресивний спуск з гір, багатоденні автономні подорожі, і не хочете встановлювати рекорди швидкості, то ви можете вибрати велосипед, проведений фірмою будь-якої групи.

На жаль, продукція, що випускається підприємствами СНД, небагато випадає з теми цього огляду, але зовсім не тому, що тут все дуже погано. Масового виробництва велосипедів середнього класу, про які йдеться, у нас немає. У нас як і раніше випускаються недорогі дорожні, доладні, дитячі і т.п. велосипеди, але вони не міняються роками, а іноді і десятиліттями. Проте покупка подібного велосипеда представляє цілком розумний вибір при обмеженості бюджету. Багато велосипедів невідомих фірм, зазвичай китайських, тільки виглядають привабливо, насправді вони поступаються нашій продукції, всі їх "красивій" можуть швидко зламатися.
З іншого боку, поряд наших фірм випускаються вироби, які використовуються в старших моделях велосипедів найвідоміших світових фірм. Наприклад, декілька виробників рам з титану займають дуже міцні позиції на світовому ринку, і їх продукція доступна в СНД за цінами, що сильно відрізняються від світових цін. У невеликих кількостях випускаються хороші рами, і велосипеди на їх базі під маркою Samoilov - про їх якість говорить хоч би той факт, що зустрічаються і підробки під них.
Merida - (Тайвань) проводить велосипеди вже більше 20 років, будучи однією з провідних світових фірм. Більше половини американських компаній з першої десятки розміщує свої замовлення на її заводах. Європейські покупці вже оцінили високу якість збірки, заснованої на сучасних роботізірованних виробничих потужностях (у нас, їх здайся, збирають руками hand maid) :), що використовують новітні досягнення САПР і АСОВІ. Не тільки любителі, але і професіонали велоспорту з Німеччини, Норвегії і Росії підтвердили високу якість продукції фірми Merida на міжнародних змаганнях.

Trek-С 1976 року компанія Trek почала робити великі інвестіциії у виробництво велосипедів в США. Для вдосконалення конструкції велосипедів доводиться винаходити нові матеріали, і в середині 80-х Trek першою ізобретатет карбонове волокно. Компанія також є піонером у використанні для виробництва авіакосмічних технологій. Нові моделі Trek стали популярними у всьому світі.

Одним з найбільших американських виробників велосипедів є Trek Bicycle Corporation. Також цій фірмі належать відомі фірми, що випускають велосипеди під маркою Gary Fisher, - засновник цієї фірми, Gary Fisher - один з основних претендентів на роль винахідника гірського велосипеда, Klein - одне з найбільш легендарних імен серед американських виробників велосипедів і деякі інші.

Зупинимося на велосипедах мазкі Trek.

В 1999 році пропонувалося більше 50 найменувань велосипедів для дорослих.

Гірські велосипеди - MTB, шосейні, - Road, міські і дорожні, - City and Bike Path. Серед них є велосипеди на будь-який смак. Всі велосипеди фірми Trek відрізняють збалансовану якість рами і використовуваних компонентів.

Про якість велосипедів фірми Trek ви можете судити хоч би по тому, що фірма Trek представляє довічну гарантію на рами, правда з деякими, вона розповсюджується тільки на першого власника велосипеда, і є нюанси залежно від матеріалу рами, обмеженнями - Limited Lifetime Warranty.

Крім велосипедів для дорослих, випускаються велосипеди для дітей, різні аксесуари і одяг.

Гірські велосипеди

Лінійка гірських велосипедів фірми Trek складається з наступних класів велосипедів.

Recreation

Як видно з назви, ці велосипеди призначена для відпочинку. Ця група складається з двох алюмінієвих велосипедів Trek 4000 і Trek 820 Al. Trek 820 використовує раму, виготовлену з хромомолібдена і стали, а Trek 800 і Trek 820 сталеву раму. У них використовується жорстка передня вилка.

Cross Country Hardtails

Це найбільша і різноманітна група гірських велосипедів під маркою Trek. На відміну від першої групи, вони використовують амортизаційну вилку. Старші моделі цієї групи - Trek 9. 9 Pro і велосипеди на базі рами - Trek 8000 Alpha Sl Aluminum frame, використовують гонщики однієї з сильних команд - Volkswagen/Trek Race Team. Два велосипеди, Pro 9. 9 і Elite 9. 8 цієї групи мають карбонову (OCLV HC) раму, 8900, 8500 LT, 8000 - раму з алюмінію Trek Alpha Sl, 7000, 6500 - з алюмінію Trek Alpha ZX, 6000, 830 Al - з алюмінію Trek Alpha. Рама велосипеда Trek 930 виконана з хромомолібдена.
Рами, зроблені з разних марок алюмінію, використовуваного фірмою Trek, відрізняються перш за все вагою, тобто старші рами важать менше. З урахуванням того, що на базі однієї рами, як правило, випускається декілька моделей велосипедів з різними підходами до вибору компонентів, ви зможете оптимально підібрати собі велосипед.

.

Comfort

В каталозі фірми Trek ця група віднесена до городским/дорожным велосипедів. Проте у зв'язку з тим, що в ній використовуються колеса діаметром 26 дюймів, що типово саме для гірських велосипедів - як правило, фірми-виробники відносять подібні велосипеди саме до гірських.

Ця група складається з чотирьох велосипедів - Navigator 500, Navigator 400, Navigator 300, Navigator 200. Рами Navigator 500, 400 і 300 виконані з алюмінію (Alpha Aluminum), Navigator 200 із сталі. Navigator 500 використовує амортизаційну передню вилку RST 802, хід 40 мм. Ці велосипеди оснащені підпружиненими підсідельними штирями і мають можливість зміни кута нахилу винесення.

Геометрія рам і використовуване устаткування припускають комфортну прогулочну посадку і роблять ці велосипеди дуже зручним засобом пересування.

Cross Country Full Suspension
Для гонок по перетнутій місцевості - cross country, пропонуються повнопідвіскові - Full Suspension велосипеди Y SL 300, Y SL 200. SL в назву цих велосипедів розшифровується як SuperLite - надлегкі. Для мінімізації ваги була спеціально розроблена карбонова рама, в результаті вдалося зробити двухподвеси не важче за багато велосипедів тільки з передньою амортизаційною вилкою - hardtails.

Разом з моделями з рамами з карбону в цій групі пропонується три велосипеди з рамами з алюмінію VRX 300, VRX 200 і Y3.

DH Long Travel - VRX і Team Downhill

В назві цієї групи ключовим є DH/Downhill, це говорить про те, що ці велосипеди призначені для даунхилла - швидкісного спуску з гір. Це дорогі спеціалізовані, наприклад, у разі Pro Issue DH хід передньої вилки Rock Shox Boxxer Pro - 125 мм, велосипеди з рамами із спеціально розробленого алюмінію - Alpha FS Aluminum, які, як правило, використовують професіонали.

Пропонуються моделі VRX 500, VRX 400, Pro Issue DH.

Міські і дорожні

Hybrids - вседорожниє

Випуськаєтся сталевою Trek 700, хромомолібденовий Trek 720 і алюмінієві Trek 7300, 7500, 7500SHX, 7700. Всі ці велосипеди, окрім Trek 700, використовують підпружинений підсідельний штир, Trek 7500SHX і 7700 використовують амортизаційну вилку Rock Shox Rudy Metro з ходом 30 мм.

Performance

Предлагаются хромомолібденовий Trek 320, алюмінієві, - Trek 2000, 2100, 2200, 2300, 2500 і карбонові Trek 5000, 5200, 5500. Для жінок випускаються Trek 2200 WSD і 2000 WSD. Y Foil 77 і Trek Foil 66 використовує спеціально розроблений OCLV карбон і базується на унікальному дизайні Y Foil. 2200 2300, 5000, 5200, Y Foil 66 пропонуються в двох варіантах з двома (53/39) або трьома (52/42/30) зірками спереду. У 2500 і 5500 дві зірки, у інших три.

Touring

Історія фірми Trek почалася з випуску велосипеда для трансконтинентального туризму - Trek 520, в 1999 році до нього додався Trek 540. Рама Trek 520 виконана з хромомолібдена, Trek 540 - з алюмінію Trek Alpha aluminum.
SCOTT - Компанія SCOTT присутня на світовому ринку з 1958 року. І за цей час зарекомендувала себе як серйозна фірма по проектуванню і виробництву велосипедів. Кілька років тому SCOTT стала спонсором змагань Camel Trophy. У 2002 році представленна вся гамма гірських і "міських" велосипедів. Всі велосипеди мають сучасну геометрію рами і нове навісне устаткування. Матеріалами для виробництва рам служать углепластік, аллюміній і хромомолібденовая сталь. Найдорожчі моделі забезпечені гідравлічними дисковими гальмами.

ATOM-Основываясь на перевагах покупців магазинів «Веломір», серед яких були не тільки професійні спортсмени, але і рядові поклонники здорового способу життя, кілька років тому був створений перший справжній гірський велосипед Atom. Всі рами Atom проектуються провідними російськими інженерами з використанням новітнього програмного забезпечення. Всі вузли рам посилені і спеціально розраховані на суворі російські умови. Досвід, накопичений спортивною командою Atom Racing за декілька років успішних виступів, який дозволяє постійно модифікувати велосипеди, роблячи їх ще більш пристосованими для потреб гонщиків європейського класу.
Рами Atom виготовляються на виробничих потужностях Тайваню - там же, де роблять рами ведучі марки всесвітньо відомих фірм. Ретельний підбір компонентів, найбільш відповідних російським умовам експлуатації і що зарекомендували себе з кращого боку на світових спортивних аренах. У їх числі: устаткування Shimano (Японія) і SRAM (США), амортизаційні вилки Marzocchi (Італія), RST (США/ТАЙВАНЬ), компоненти Ritchey (США), Race Face (Канада), Selle Italia (Італія), Azonic (США) і ряд інших. При цьому вартість велосипедів ATOM значно нижче за зарубіжні аналоги через відсутність націнки за "фірму".
А той факт, що всі рами розробляються в Росії, позитивно позначається на ціні - по співвідношенню ціна-якість велосипеди Atom є лідерами російського ринку.

.

Фірма GIANT - один з найбільших світових виробників велосипедів. Це міжнародна компанія з тайваньським корінням.

Літом 1997 року Giant почала виробництво велосипедів на новому заводі в Голландії.

Каталог 1999 року містив більше 50 моделей велосипедів для дорослих, від найпростіших до професійних.
Giant спонсорує сильні велосипедні команди і гонщиків. Фірма Giant ставить своєю метою створення оптимального по співвідношенню ціни і якості велосипеда.

Лінійка велосипедів Giant - одна з якнайповніше представлених в Росії і СНД, доступні як гірські, так і вседорожниє і шосейні велосипеди.

Гірські велосипеди

Boulder Sports Series

Це велика група велосипедів початкового рівня. Пропонується два велосипеди з хромомолібденової головною трубою Boulder 500 і Boulder 510, а також велосипед з жіночою рамою - Hollywood. Boulder Alu Lite GTS і Boulder Alu Lite LDS для жінок мають алюмінієву раму. Boulder Shock і Boulder Alu Shock використовують переднію амортизаційну вилку Suntour M-7500 і RST-281 відповідно. Boulder DUO Shock - недорогою полноподвес. Boulder City GTS - типовий приклад дорожнього велосипеда на колесах 26 дюймів, штатно комплектується крилами і багажником. Спеціально для російського ринку конструкторами Giant був розроблений недорогою, близько $260, Boulder 400 Upland.

ATB Rigid Series

Giant Chicago - хромомолібденовий велосипед класу Comfort має підпружинену підсідельну трубу і регульоване винесення. Також в цій групі два жорсткі алюмінієві велосипеди середнього класу Coldrock і Escaper - використовує 9 швидкісну касету і перемикач ззаду і гідравлічні гальма.

ATB Front Suspension

Група велосипедів призначених для гонок по перетнутій місцевості з передньою амортизаційною вилкою. Складається з алюмінієвих Terrago, ATX-840, ATX-860, ATX-865, ATX-880, ATX-890 і карбонових Giant MCM і MCM TEAM. 880/890 використовують нову алюмінієву раму ATX Cu-92, що важить 1350 грамів, ця рама доступна у вигляді frameset'а.
ATB Dual Suspension

ATX-950, ATX-970, ATX-990 - алюмінієві повнопідвіскові велосипеди, також призначені для гонок по перетнутій місцевості.

Freeride Series

Ці велосипеди призначені для любителів їзди в умовах бездоріжжя - ATX-1100, Box Shock, Box One, Box Two, Devil. Серед них є як недорогий велосипед з жорсткою трехколоночной вилкою - вона забезпечує підвищену жорсткість конструкції, так і повнопідвісні велосипеди.

Downhill Series

Складається з двох достатньо типових для швидкісного спуску з гір велосипедів - ATX-One DH, ATX-Two DH.

Вседорожниє

Найбільш традиційні велосипеди - це міські - Giant Actions, Squadron. На велосипедах класу Comfort - Blazer 21, Trooper 21 - будь-яка дорога буде вам в радість, це досягається завдяки спеціальній полужесткой рамі. Для любителів подорожей пропонується велосипед - Expedition 27, в нім використовується дев'ятишвидкісна касета і задній перемикач Shimano Deore LX, а також гідравлічні гальма Magura. Всі ці велосипеди випускаються як в чоловічому - індекс GTS, так і жіночому варіанті - LDS, комплектуються багажниками і крилами.

Cross Series

Велосипеди цієї групи призначені для любителів більш спортивної, силової їзди. Вони займають проміжне положення між гірськими і дорожніми, точніше шосейними, велосипедами і використовують рішення оптимальні при рух в найскладніших дорожніх умовах.

В 1999 році ця група велосипедів була істотно розширена, в ній з'явилися двохпідвіскові велосипеди - X-9800, X-9500, X-9000 GTS/LDS. Крім них вона містить алюмінієві велосипеди з передньою амортизаційною вилкою - X-2000, X-1800 і жорсткі X-1500 GTS/LDS з алюмінію, X-1000 GTS/LDS, X-500 GTS/LDS.

Шосейні

Пропонується ряд класичних шосейних велосипедів - хромомолібденовиє Peleton 7000, Peleton 7200, алюмінієві, - Peleton 8200, Peleton 8400, а також комбіновані, композит з алюмінієм - CFR 3, CFR 2, CFR 1. А також лінійка шосейних велосипедів що базуються на ексклюзивній концепції Giant - Compact Road (ТМ), розробленою один з провідних світових конструкторів велосипедів Mike Burrows. Ця лінійка складається з TCR 2, TCR 1, MCR, TCR Replica, TCR Team Replica. Також пропонується надлегка алюмінієва рама вагою всього 875 грамів.

Рік від року велосипеди GIANT отримують почесні звання "Bike of the year" і в Європі, і в Америці, а команди GIANT/Deutche Bank Once і GIANT MTB Team перемагають на змаганнях.

У GIANT немає моделей, в яких не застосовувався б алюміній або CrMo сплав. Причому CrMo у нас тільки мазкі "4130", а алюміній - мазкі "6061"(у найдорожчих моделях використовується неперевершений сплав CU-92 - алюміній "6013" з додаванням 0,92% мідь).

Чим же все-таки алюміній-6061 кращий за інші марки?

Що таке 6061-й алюміній і чим він відрізняється від 7005-го, так часто використовуваного іншими виробниками? Чим нижче цифра, тим чистіше алюміній, а отже легше і міцніше.

6061-й алюміній міцніше 7005 при тій же вазі, або, іншими словами, 6061 легше 7005 при тій же міцності.

Ще 6061-й жорсткіше 7005, що додає велосипеду кращі ходові якості (у таких випадках говрят, що велосипед "котить"). Правда, 6061 складніше у виробництві і обробці, і деякі відомі виробники відмовилися від його застосування у всіх моделях, окрім професійних.

Якість рами:

В першу чергу звернете увагу на раму!

При покупці велосипеда в першу чергу слід звернути увагу на раму. Для створення хорошого велосипеда недостатньо просто приварити 6 обрізків труби один до одного, як часто це роблять китайські і індійські виробники дешевих велосипедів.

Геометрія рами повинна бути ретельно прорахована, а труби якісно зварені - це застава того, що велосипед не розвалиться під вами у відповідальний момент.

Не варто гнатися за навішуванням!

Деякі виробники навішують висококласне устаткування на нікуди не придатну раму, і потім рекламують такий велосипед як "Велосипед класу Shimano XTR за $500". Це рекламний хід, розрахований на те, що дивлячись на рівень устаткування, покупець вже не зверне увагу на якість рами і інших вузлів велосипеда.

Такий велосипед, не дивлячись на хороше навішування, не годиться для серйозних поїздок, і тим більше для участі в змаганнях.

Основа хорошого велосипеда - якісна рама, на яку згодом можна легко навісити будь-яке устаткування.

Хвильова зварка (wave welding)

У всіх алюмінієвих моделях GIANT використовується так звана хвильова зварка (wave welding).

При такій зварці істотно підвищується міцність основних вузлів рами. Не радимо вам купувати алюмінієвий велосипед, рама якого зварена без використання даної технології - це означає, що виробник нехтує сталими стандартами якості і не піклується про Вашу безпеку.

Також не рекомендуються до вживання рами з полірованими швами - не варто міняти міцність рами на блиск поліровки.

Якщо ж такі шви не відповідають Вашим естетичним тербованіям, радимо Вам придбати раму на зразок нової GIANT ATX Team - всі шви у неї гладко зашпакльовували поверх зварки, що дозволяє зберегти міцність.

Підсилюючі накладки

Інший спосіб підсилити раму - приварити до неї спеціальні підсилюючі накладки в місцях, що випробовують найбільші навантаження. Зазвичай цей метод застосовується в моделях серій x-crosscountry, freeride і downhill.

Краща геометрія - геометрія серії ATX

Серія професійних велосипедів ATX - гордість GIANT. Не дивлячись на те, що на вигляд геометрію ATX складно відрізнити від геометрії дешевших моделей, вона відчувається відразу після того, як Ви сядете на велосипед.

Укорочена верхня труба, збільшений нахил рульової труби - все це дозволяє власникам ATX з легкістю обганяти суперників і на асфальтованих дорогах, і на cross-country трасах. Легше заїжджати в гору, більше керованість, краще маневреність - ось що таке геометрія ATX.

Якщо хтось з ваших знайомих хоч раз їздив на ATX - запитаєте його про відчуття! Професіонали довіряють GIANT, і самі збирають велосипеди на наших рамах.

 
Форум » Вело новини » Історія велосипеда » Історія MTBгірський велосипедів
Сторінка 1 з 11
Пошук: