Гальма придумали труси - Форум

Сайт велосипедистів

Пошук

Міні-чат

200

Друзі сайту

Наше опитування

Як вам наш сайт???
Всього відповідей: 30

Статистика

П`ятниця, 2016-12-09, 10:43 AM
Вітаю Вас Гість
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Гальма придумали труси - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Ремонт велосипедів » Гальмівна система » Гальма придумали труси
Гальма придумали труси
AdminДата: П`ятниця, 2009-04-03, 5:28 PM | Повідомлення # 1
Administrator
Група: Администраторы
Повідомлень: 99
Репутація: 0
Статус: Offline
Яка частина велосипеда є самою життєвою важливою? Ті, у кого хоч раз відмовляли гальма, знають, що саме вони, рідні. У околовелосипедном світі існує думка, що гальма бувають двох типів - ножні і ручні. До появи гірських велосипедів цього було начебто і достатньо. На спортивних веліках гальма ручні - щоб загальмувати потрібно натиснути руками на спеціальні ручки на кермі. На дитячих і дорожніх, для досягнення того ж результату, необхідно небагато повернути педалі у зворотному напрямі, і якщо все працює нормально, ви маєте шанс зупинитися.
Що ж принесла нам західна цивілізація в цій області разом з новомодними гірськими велосипедами? Типів гальм для сучасного байка досить багато. Варто вам торкнутися цієї теми в розмові з яким-небудь "крутим" байкером, як ви почуєте масу незрозумілих слів: троси, маслопроводи, диски, циліндри, гальмівна рідина, кантільовери, ві-брейки. І стане вам ясно, що вибір гальм - справа зовсім не жартівлива. Спробуємо розібратися в цьому відповідальному питанні.
П'ятнадцять років тому існували два типи гальм. Для спортивних велосипедів - шосейних, гірських і ВМХ - використовувалися гальма кліщового типу, які приводилися в дію тросом. Інший тип гальм - гальмівні втулки - був призначений для дорожніх велосипедів. Розвиток маунтінбайка, послужило поштовхом до розробки могутніших і чутливіших гальм. З'явися гальма, що вимагають наявність спеціальних штирів і кронштейнів на велосипедній рамі, - так звані кантільоверниє (від англійського cantilever - кронштейн). До початку 90-х, німецька фірма Magura створила гальма, які кріпляться на тих же самих штирях, але приводяться в дію не тросом, а маслом.
Вони стали улюбленою іграшкою тодішніх любителів даунхила і тріала, будучи набагато сильнішим і надійнішим звичних кантільоверов. Ці гальма коштували недешево. У 1996 році фірма Shimano випустила хорошу альтернативу - вібрейки (V-brakes). Як і кантільоверниє гальма, вони приводяться в дію тросом, але набагато могутніше і зручніше в регулюванні. З розвитком індустрії гірського велосипеда, з'явилася тенденція: мотоциклетні технології поступово проникають в світ маунтінбайка. Справжнім хітом останніх років стали дискові гальма - полегшені варіанти мотоциклетних. В порівнянні з іншими типами велосипедних гальм, дискові - наймогутніші і надійніші, але одночасно найважчі і дорогі.
З'являються і доступніші аналоги гальм мотоциклетного типу - інженери Shimano розробили роллерниє гальма. Що ж, подивимося, чи чекає їх успіх. Поговоримо про найбільш поширені типи гальм докладніше.
Кантільоверниє гальма
Цей тип гальм колись був стандартом. Тепер їх можна зустріти тільки на зовсім дешевих велосипедах - на молодших моделях багатьох відомих фірм і на "псевдогірських" китайських, індійських і "пострадянських" велосипедах, які маунтінбайкамі назвати складно.
Вібрейки
З часу появи в старших групах Shimano - XT і XTR. гальма типу "вібрейки" (V-brakes) набули загального поширення. Вони легені, достатньо могутні і надійні. Їх ставлять і на круті командні байки, і на дешеві гірські велосипеди, і навіть на деякі ВМХ. Принцип дії відрізняється від кантільоверов тим, що важелі гальма стягуються тросом безпосередньо, без додаткових кронштейнів. Такі гальма, незрівнянно краще працюють, їх зручніше регулювати, а поставити їх можна практично на будь-яку раму і вилку. Та варто попередити: якщо ви задумаєте замінити старенькі кантільовери на нові могутні вібрейки, не забудьте, що вам потрібно буде замінити і гальмівні ручки.
На жаль, вони один з одним не сумісні. Зараз роблять вібрейки все кому не лінь. Крім цілого спектру гальм Shimano, від простеньких за 10 доларів, до супер полегшених XTR за 200, ви можете зустріти вібрейки від Avid, Ritchey, Tektro, Paul, Precision Billet, SRAM, Dia-Compe, і багатьох інших фірм.
Гідравліка
Вібрейки влаштовують багатьох, але далеко не всіх. Комусь вони не подобаються тим, що потужність все-таки недостатня, когось не влаштовують проблеми з тросами - їх потрібно змащувати, вони бояться грязі і води. А хтось готовий платити додаткові гроші за те, що б хвалитися перед знайомими мотоциклістами: "у мене в гальмах теж масло". Отже прогнози про те, що з появою вібрейков, решта всіх ободниє гальм зникне, не виправдалися. Гідравлічні ободниє гальма відрізняються тільки тим, що тиск на гальмівні колодки передається за допомогою не троса, а масла. По-перше, змінюючи співвідношення діаметрів головного і робочих циліндрів, можна виготовити гальма практично будь-якої потужності.
Чим менше діаметр циліндра в ручці (робочий циліндр або майстер-циліндр), тим могутніше гальмо. По-друге, це повністю закрита система. Не боїться ні води, ні грязі. Зате встановлювати і ремонтувати гідравліку істотно складніше, ніж звичні тросиковиє гальма. Без професійного механіка в цій справі обійдеться далеко не кожен. Гідравлічні гальма підходять практично для всіх стилів їзди. Продукцію фірми Magura використовують більшість тріальщиков, багато поклонників даунхила і фрірайда, а також і деякі любителі кросськантрі. Звичайно, Magura проводить найбільш поширені гідравлічні гальма, але подібною продукцією можуть похвалитися такі фірми, як Point і TWP.
Фірма Wendler пішла далі за виготовлення двоциліндрових гідравлічних ободних гальм, випустивши на ринок минулого року гальмо типу вібрейк з гідравлічним приводом. Але здається, новинка не прижилася.
Диски
Фаворитами стежок цього століття, безумовно, є дискові гальма. Достоїнств у них предостатньо. Дискові гальма наймогутніші, вони не бояться ні дощивши, ні грязі, ні сніги, вони найвідчутніші. Якщо ви посадите вісімку на колесі, це не перешкодить вам продовжити шлях, як у випадках з ободним гальмом. Обода житимуть довше - через те, що гальмом вони не протираються. Регулювати дискові гальма, втім, також як і ободниє гідравлічні, потрібно тільки один раз - при установці. А що коштує зовнішній вигляд велосипеда, оснащеного дисковими гальмами! На сьогоднішній день дискові гальма стали обов'язковим атрибутом серйозного даунхильного велосипеда.
До недоліків можна віднести порівняно велику вагу, складнощі при установці (їх можна поставити не на кожну раму і вилку, також знадобляться спеціальні втулки з кріпленнями під диск), і, звичайно, висока ціна (комплект хороших дискових гальм стоїть стільки ж, скільки непоганою байк). Зусилля в дискових гальмах від ручок до дисків передає спеціальна гальмівна рідина. Деякі фірми випускають дискові гальма, в яких цю функцію виконує трос. Але, все одно, колодки притискаються до диска гідравлікою. Технологія розвивається, з'являються все більш легкі гальма і останнім часом нерідко зустрічаються і кросськантрійниє байки "прикрашені" дисками.
Чемпіонка світу по кросськантрі Елісон Сайдор (Alison Sidor) провела весь минулий сезон на байці з дисковими гальмами. Якщо ви вирішите купити собі гальма завтрашнього дня, звернете увагу на продукцію таких фірм, як Formula, Норі, Magura, Hayes. Якщо вас влаштовує і тросиковий варіант дисків, ваша дорога лежить до представників Rock Shox, Formula або Hayes. Ходять чутки, що велика S теж вирішила поповнити список виробників дискових гальм.
Ролери
Два роки тому фірма Shimano анонсувала неободниє гальма нового типу - роллерниє. Завдяки повністю закритій конструкції, вони працюють абсолютно однаково в будь-яку погоду. Колодки зроблені з особливого сорту стали, так що можна не думати, про те, коли їх доведеться міняти. Але до цих пір в серію випущений тільки один варіант таких гальм - в туристичній групі Nexave. Гальма працюють чудово, але досить важкі, і для установки вимагають спеціальну вилку. Чи побачимо ми роллерниє гальма для даунхила, хто знає. У цьому тисячолітті в серію вони точно не увійдуть.

Джерело: velorogi.ru

Матеріали велосипедних рам
Автор: VeloMax 1.04.2008 Рубрика: запчастини. 0 Коментарів

Рама - це основа будь-якого велосипеда. Матеріал, з якого вона виготовлена, якість його обробки, весь спектр вживаних технологій . все це напрямуювліяєт на ходові і експлуатаційні характеристики рами і велосипеда в цілому.

Розглянемо матеріали, вживані для велосипедних рам сьогодні.

Нижчим класом є звичайна сталь (Steel) , яка використовується для виготовлення найдешевших, дорожніх велосипедів. Вона . важка, з поганими експлуатаційними властивостями. Вироби з даного матеріалу має відносно малу міцність, надмірно велика вага, швидко іржавіють. Про подібні рами зазвичай говорять, що вони зроблені з водопровідних труб.

Матеріали велосипедних рам →

Велосипедні гальма
Автор: VeloMax 31.03.2008 Рубрика: запчастини. 0 Коментарів

Гальма - важливий елемент будь-якого механічного транспортного засобу, до яких відноситься і велосипед. Значення їх складно переоцінити, як складно переоцінити будь-яку річ, від якої безпосередньо залежить здоров'я і життя людини. Рух в щільному транспортному потоці, спуск з крутого перевалу у велопоходе, гонка кросс-кантрі або фрірайд - в подібних умовах хороші гальма просто необхідні. Тому перед будь-якою поїздкою в першу чергу перевіряється справність гальмівної системи, а потім інших компонентів двоколісної машини.

Розглянемо види гальм, використовуваних на велосипедах. При цьому основний акцент буде зроблений на гальмівних системах маунтінбайков, оскільки більшість інновацій доводяться саме на цей вид "двухколесников". Скористаємося поряд характеристик, які дозволять краще описати особливості тієї або іншої гальмівної системи:

 
Форум » Ремонт велосипедів » Гальмівна система » Гальма придумали труси
Сторінка 1 з 11
Пошук: