Каретка велосипеда кареточний вузол - Форум

Сайт велосипедистів

Пошук

Міні-чат

200

Друзі сайту

Наше опитування

Як вам наш сайт???
Всього відповідей: 30

Статистика

П`ятниця, 2016-12-09, 10:39 AM
Вітаю Вас Гість
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Каретка велосипеда кареточний вузол - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Ремонт велосипедів » Інше » Каретка велосипеда кареточний вузол
Каретка велосипеда кареточний вузол
AdminДата: П`ятниця, 2009-04-03, 3:01 AM | Повідомлення # 1
Administrator
Група: Администраторы
Повідомлень: 99
Репутація: 0
Статус: Offline
Каретка велосипеда кареточний вузол
Каретка ( bottom bracket ), є підшипниковий вузол, що забезпечує обертання шатунів з педалями і провідними зірками щодо рами велосипеда. Призначення кареточного вузла - передавати момент, що крутить, від педалей до колеса велосипеда з мінімальними втратами. Розташування в нижній частині рами, прямо за переднім колесом, приводить до постійного його закидання гряззю і водою, тому підшипники каретки повинні бути добре захищені від дії зовнішнього середовища.

Типи кареточних вузлів.

Всі каретки можна розділити на відкриті і закриті, так звані картріджи або капсули . Іноді можна зустріти і "напівкартріджи". У першому випадку, вал обертається в підшипниках, встановлених в чашках, які у свою чергу угвинчуються в кареточную трубу рами. Недоліки цього типу кареток - необхідність точного виготовлення рами для уникнення перекосів і складність організації якісного захисту підшипників від зовнішнього середовища.

Картрідж каретки дозволяє уникнути цих проблем: підшипники знаходяться в жорсткому корпусі, який укручується у велосипедну раму. Це виключає перекіс підшипників і необхідність регулювати каретку. У картріджі можна зручно розмістити якісне ущільнення валу. Крої того, підшипники будуть захищені від іржі, яка може обсипатися з внутрішньої сторони труб рами. Більшість картріджів нерозбірні, але є і розбірні, наприклад, недорогі картріджи Shimano. Бажано вибирати картріджи з хромованим зовнішнім покриттям (наприклад, Shimano Deore LX і вище) і рясно змащувати щоб уникнути "прикипання" до рами.

В той же самий час не можна сказати: "відкрита каретка - погано, картрідж - добре". Наприклад, при попаданні грязі у відкриту каретку її можна прочистити і зібрати з новим мастилом, тоді як картрідж в таких умовах швидко зноситься і вийде з ладу.
Типи з'єднань валу каретки з шатунами.

На дуже дешевих велосипедах невідомого виробництва нерідко можна зустріти каретки, в яких кареточний вал і шатуни є єдиною деталлю. Такі "одноразові" каретки не витримують ніякої критики.

Для велосипедів радянського і російського виробництва характерне з'єднання валу каретки і шатунів за допомогою шпонки (клину). У існуючого виконання - ненадійна конструкція, яка часто розбовтується, якщо шпонка не загвинтила як слід перед першою поїздкою (а на нових велосипедах вона дуже часто закручена слабо). Єдина гідність цього типу з'єднання поміщена в можливості достатньо легкого зняття шатунів без спеціальних знімачів.

На більшій частині імпортних велосипедів використовується з'єднання з посадкою шатунів "на квадрат". Кінці валу в таких каретках виконані у вигляді конуса квадратного перетину. З'єднання виходить вельми жорстким і не розбовтується з часом, оскільки основне навантаження йде на сам вал, а не на шпонку, як в попередньому типі. Вал і шатун з'єднуються болтом під ріжковий ключ на 15 мм або шестигранник на 8 мм, на найдешевших каретках, наприклад, Shimano Tourney , шатун кріпиться гайкою. В цьому випадку, для зняття шатунів доводиться використовувати спеціального знімача.

На більш просунутих велосипедах, як гірських, так і шосейних, зараз використовується шліцьове з'єднання валу каретки і шатунів. Існує два стандарти: Shimano OctaLink , який використовується тільки Shimano в групах Deore - XTR , і, що з'явився в 2000 році (із-за ліцензійних вимог з боку Shimano) ISIS Drive , підтримуваний такими відомими компаніями, як Bontrager , Chris King , FSA , Race Face , Stronglight , Truvativ . Обидва типи з'єднань несумісні із-за різного числа шліцов і їх конфігурації.
Шліцьове з'єднання дозволяє досягти ще більшої жорсткості, чим квадратне, а також, використовувати в каретках порожнисті вали великого діаметру для зниження ваги і збільшення жорсткості останніх.

.
Розміри кареток.

При установці каретки необхідно враховувати наступні розміри: ширину кареточной труби рами ( bottom bracket shell ), тип правого фланця, довжину валу ( axle length ) і параметр chain line .

Ширина кареточной труби може бути одного з трьох розмірів: 68 або 73 мм типа BSA або 70 мм італійського типу. Окрім розмірів, третій тип відрізняється і резьбамі. Найбільш поширено два перших тіпоразмера, причому ще існують так звані E-type каретки із збільшеним бортом з правого боку для кріплення переднього перемикача передач.

Довжина валу каретки у поєднанні з використанням конкретної системи визначають, на якій відстані знаходитимуться зірки системи, щодо середньої площини рами велосипеда (параметр chain line). Характерні значення - 47.5 і 50 мм. Характерні довжини валів під шліцьове з'єднання - 113 і 118 мм, а під квадрат їх достатні багато: від 116-127 для Shimano Tourney, 116 для Shimano Altus до 108-113 для вищих груп.

 
Форум » Ремонт велосипедів » Інше » Каретка велосипеда кареточний вузол
Сторінка 1 з 11
Пошук: