Сідло - Форум

Сайт велосипедистів

Пошук

Міні-чат

200

Друзі сайту

Наше опитування

Як вам наш сайт???
Всього відповідей: 30

Статистика

П`ятниця, 2016-12-09, 10:44 AM
Вітаю Вас Гість
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Сідло - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Ремонт велосипедів » Інше » Сідло
Сідло
AdminДата: П`ятниця, 2009-04-03, 3:05 AM | Повідомлення # 1
Administrator
Група: Администраторы
Повідомлень: 99
Репутація: 0
Статус: Offline
Сідло - призначення і деталі
Поняття зручного і комфортного сідла вельми різне для різних людей. Частка почала важливо зрозуміти одне - сідло на сучасному гірському велосипеді це не просто сидіння, призначене для підтримки всієї вашої ваги. Сідло призначене для підтримки частини ваги, а не всієї вашої тяжкості. Вага, що залишилася, головним чином розподіляється на ноги, і частково на руки. Якщо ваші ноги і руки до цього не готові, то, статут, байкер переносить вагу всього тіла на сідниці. Ось тут і починаються проблеми з сідлом, а точніше з дупою. І першою спонукою, можливо, буде бажання купити сідло пом'якше, та поширше.
Стоп! Пригадаєте, наприклад, що пухова перина зовсім не краще рішення, коли справа дійде до сну. Так і широке м'яке сідло це не панацея для комфортної їзди.
Ширина сідла повинна бути в прямій залежності від ваших сідничих кісток. Сподіваюся не треба пояснювати, що це таке. Так от більшість неприємних відчуттів при їзді виникають в результаті тиску на м'які тканини між цими кістками. Якщо сідло вузьке, то кістки звисатимуть по його боками і навантаження припаде на м'які частини. Якщо сідло дуже широке, то це може виявитися причиною потертостей на внутрішній стороні стегна.
Жорсткість сідла також важливий чинник. Чим м'якше сідло - тим більше його набивання, прогинаючись, тисне на вашу промежину! І потертості вам забезпечені.
Такі сідла не годяться для дальніх поїздок.

Конструкція сучасних сідел приблизно однакова для всіх. Сідло складається з:
- рами (зазвичай металевий дріт зігнутий буквою "V" .Они бувають титанові (найдорожчі), хромомолібденовиє і сталеві. Сідла із сталевими рамками не варто ставити людям, що важать більш 90кг і що катається в спортивному стилі, - дуже легко вони гнуться.
- основи (жорстка або еластична пластмаса, прикріплена до рами)
- прокладки (комірчаста піна)
- оббивки (шкіра, лайкра або винив)

Шкіряних сідел не рекомендується набувати людям, що важать більш 80кг. Проте у шкіряних є істотна перевага перед пластиковими: якщо шкіра правильно вироблена, то вона адаптується під вашу фізіологію і стає ще зручнішим.
Проте і пластикові сідла заслуговують уваги. За рахунок усіляких хитрувань типу прокладок гелів, формованого амортизуючого шару, оригінальної геометрії, сучасних матеріалів верху, багато моделей можуть дати велику фору шкіряним сідлам.
Установка сідла

Установка сідла здійснюється по трьом параметрам: висоті, куту нахилу і горизонтальному зсуву.
Основний параметр вирівнювання сідла - висота. Більшість велосипедистів встановлюють свої сідла дуже низько, із-за чого їх коліна гранично зігнуті під час педалювання. Через це поїздка на фіксованій швидкості стає набагато більш утомлива і шкодить колінам!!!! Поширена причина, по якій сідло ставлять дуже низько, полягає в тому, що більшість велосипедистів ніколи не вивчали правильну техніку в'їзду на гори і з'їзду з гір, і тому їм здається, що зручно мати можливість поставити ногу на землю для стабілізації велосипеда у момент зупинки.
Установка сідла дуже низько утрудняє перенесення більшої частини ваги на ноги, тому ви сильніше навантажуватимете сідло. Очевидно, що одне це здатне підсилити незручності, пов'язані з сідлом. На яку ж висоту піднімати сідло? Існує безліч формул підрахунку правильної висоти сідла, найчастіше заснованих на множенні довжини ноги на який-небудь узятий із стелі коефіцієнт. Наприклад, використовується наступний метод:
розставити ноги (без взуття) на ширину 15см, зміряти відстань від підлоги до сідничих кісток, потім помножте це значення на 0.833 (для шосейників коефіцієнт 1.09). І результатом нібито буде висота верхнього краю сідла від осі каретки при довжині шатунів 175мм.
Числові вправи в межах трьох десяткових розрядів дають ілюзію наукового підходу, але ці системи підрахунку зайве спрощують проблему, в якій бере участь не тільки довжина ніг, але і розмір ступні, частина ступні, що знаходиться у контакті з педаллю, товщина підошви взуття, тип педальної системи і стиль педалювання. Ви не зможете оцінити точність вирівнювання сідла по висоті, лише сидячи на нім або проїхавшись пару разів по кругу. Розуміння тонкощів в цьому питанні приходить тільки з досвідом!
Багато хто починає з установки сідла дуже низько. Ця звичка залишається з дитинства, тому що діти, що ростуть, майже завжди залишають сідла дуже низько - недостатньо високо для ефективного педалювання. Якщо ви все життя їздите на велосипеді з низьким сідлом, ви вже звикли до цього, і не розумієте, в чому проблема. . . але проблема існує. Їзда на низькому сидінні аналогічна ходьбі на напівзігнутих ногах. Втім, якщо ви завжди так ходите, то, звичайно, все нижчеописане не для вас. Пристрій людської ноги таке, що вона найбільш сильна в майже випрямленому стані. Сідло потрібно піднімати поступово і кожного разу небагато кататися після цього.
І коли ви відчуєте що при педалірованіїі ваші ноги починають тягнутися за педалями, а тіло перевалюватися з боку на бік - те це вже означає, що сідло ви підняли ДУЖЕ високо. У ідеалі в самому нижньому положенні нога повинна залишатися трохи зігнутою.
Інша ознака дуже високого сідла - зсув вперед і посадка на кінчику сідла. (Хоча цей симптом може бути також результатом того, що ніс сідла дуже опущений, або відстань до керма дуже велика). Все це стосується звичайних педалей і звичайного взуття. Якщо ви використовуєте тукліпси або контактні педалі, то значна частина зусиль доводиться на підтягання педалі вгору. В цьому випадку сідло потрібно встановити трохи нижче. Трохи нижче, ніж необхідно, положення сідла сприяє високій частоті обертання (каденсу).
Кут і горизонтальний зсув. Кут і зсув сідла вперед-назад регулюються затиском підсідельного штиря. Кут нахилу сідла повинен бути майже горизонтальним.
Деякі вважають за краще злегка підводити перед сідла - в цьому випадку посилюється тиск на пахову область. Деякі, навпаки, віддають перевагу злегка йому опускати - і тоді дуже багато зусилля доводиться докладати, щоб утримати дупу в сідлі, навантажуючи додатково ноги і руки. Тому невірно нахилені сідла часто є причиною хворій в зап'ястях, плечах і шиї.
Зсув сідла до керма в горизонтальній площині можна регулювати. При горизонтальному положенні шатунів колінна чашка повинна знаходитися точно над віссю педалі. Ставите ногу на педаль на 3 години і добиваєтеся, щоб лінія, проведена вертикально вниз через центр колінного суглоба (tibial tuberosity) пройшла точно через вісь педалі. Щоб підвищити каденс змістите сідло від цього положення вперед на 1см.
Щоб збільшити потужність педалювання (для гірських доріг, наприклад) - змістите сідло назад на 1-2см. Більш простій і неточніший метод - притисніть лікоть до передка сідла і до керма від витягнутих пальців повинен залишитися близько дюйма (2.54см).
Але неправильно намагатися вирівняти близькість сідла до керма саме для того, щоб легше було дотягнутися до керма - краще, якщо з цим виникають проблеми, замінити винесення рулюючи на коротший або купити велосипед з коротшою верхньою трубою рами.
Можливі проблеми. Останнім часом багато публікацій з приводу імпотенції, пов'язаної з катанням на велосипеді. Суть аргументів в тому, що вага велосипедиста сконцентрована на сідлі, і виявляються пережатими артерії, що відповідають за притоку крові в промежину. Ці проблеми напевно присутні, але в більшості випадків пов'язані з поганою настройкою або поганим вибором сідла, із-за чого вага велосипедиста не розподіляється правильно на сідничі кістки. Зокрема, дуже високо підняте або дуже різко нахилене сідло, яке може пережати артерії, здатне навіть привести до пошкодження нервів.
"Ніка старанно жала на педалі і... щосили терлася промежиною об жорстке велосипедне сідло, виляючи туго обтягнутою джинсами попій....". Більшість велосипедів вищої якості комплектуються чоловічими сідлами, не призначеними для жінок. Укупі з широкими стегнами більшості жінок це може привести до того, що сідничі кістки висять по сторонах, а на м'які тканини промежини створюється надмірний тиск. У загальному випадку жіночі сідла трохи ширші і трохи коротші, ніж спеціально призначені для чоловіків. Хоча не всім жінкам потрібні специфічні сідла, але більшості все-таки вони потрібні.

 
Форум » Ремонт велосипедів » Інше » Сідло
Сторінка 1 з 11
Пошук: