Миття велосипеда - Форум

Сайт велосипедистів

Пошук

Міні-чат

200

Друзі сайту

Наше опитування

Як вам наш сайт???
Всього відповідей: 30

Статистика

П`ятниця, 2016-12-09, 10:40 AM
Вітаю Вас Гість
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Миття велосипеда - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Ремонт велосипедів » Інше » Миття велосипеда
Миття велосипеда
AdminДата: П`ятниця, 2009-04-03, 3:25 AM | Повідомлення # 1
Administrator
Група: Администраторы
Повідомлень: 99
Репутація: 0
Статус: Offline
Як часто потрібно мити велосипед? Багато що залежить від погоди і місцевості, де катаєшся.
Якщо дощ і сльота, та і по перетнутій місцевості (повернувшись з походу, наприклад) - відразу у ванну, якщо в суху погоду і по місту - раз на 2-3 місяці. А ось взимку мити велосипед треба відразу ж по приїзду в тепле приміщення, поки сніг і лід не почали танути, і грязь, яка скупчилася на і в байці, не затекла з водою, що утворилася, в механізми. Якщо твій байк побував в серйозній переробці, і при русі він хлебнув водиці, та ще і брудною - при митті можеш не боятися лити воду на втулки, каретку, зірки, перемикачі. Хоча переборщувати все ж таки теж не стоїть. Для вимивання добре підходить сильний натиск води.
Взимку у жодному випадку не виставляй тільки що вимитий байк на мороз. Замерзла вода, розширившись усередині механізмів, може їх пошкодити. Можна посушити велосипед феном або просто протерти ганчірочкою. До речі ганчірка - самий вбиваний і популярний інструмент велосипедиста.
Труднодоступні місця (система, перемикачі, касета, манетки) мають огидну властивість накопичувати на собі грязь. Рекомендується раз в дві-три поїздки (або раз в 100-150 кілометрів літом, раз в 40-80 взимку) протирати їх вологою ганчірочкою.
ПЕРЕД МИТТЯМ
Перш, ніж приступати до миття, застосовуй знежирюючий засіб для ланцюга (наприклад, Pedro's Oranj Peelz) . Краще уникати прямого попадання струменів води на будь-які частини велосипеда і особливо на електроніку. Для запобігання попадання води всередину рами використовуй кремнійорганічне з'єднання для обробки кріплень подфляжника.
ЗАСОБИ ДЛЯ МИТТЯ
Рідкий миючий засіб. Мило або Fairy і вода. Якщо миюча рідина тебе не задовольнить, спробуй замість неї використовувати автошампунь. Шампуні для миття машин м'якші і утворюють на поверхні плівку з воску, завдяки чому велосипед виглядатиме більш вражаюче, ніж після купання в мильному розчині.
Зараз немало спеціальних очищаючих велостредств (наприклад, Pedro's для крос-кантрійних велосипедів, і Pro-Clean для даунхильних, останній засіб застосовується для миття мотоциклів і не псує колодки дискових гальм).
Рідкий миючий засіб у поєднанні з мягкой/жесткой губкою відмиває не тільки елементарний пісок, глину і зачую органічну грязь, але так само непогано справляється і з масляними плямами (власне масло, бітум, плями незрозумілої природи).
Обезжіріватель
Щітки. Губкою можна вимити раму, але брудніші частини велосипеда безумовно потребують щітки, особливо якщо хочеш дійсно добре відмити велосипед. Тобі буде потрібно дві щітки для коліс: одну для ланцюга і шестерінок, а іншу для ободів і втулок. Для чищення касети можна використовувати одноразові ватяні палички, змочені гасом.
МИТТЯ
Миття байка у ванні. Знімаються з велосипеда колеса і ставиться він вверх ногами у ванну, при цьому сідло - на її дно, а гріпси - на борти, руками зчищаються і викидаються крупні грудки грязі і траву, щоб не забивати каналізацію, а потім достатньо сильним струменем з душу, допомагаючи собі жорсткою щіткою з пластиковою щетиною, змити всю грязь (Fairy тут дуже до місця). Проте робити це необхідно зі всією обережністю, оскільки існує небезпека подряпати поверхню частинками грязі. Не варто направляти прямий струмінь води в пази каретки і рульовою - якщо туди потрапить вода, вона, швидше за все, залишиться там надовго, а нічого хорошого це не обіцяє.
Також треба сказати, що якщо ти тільки що приїхав з покатушек в холодну погоду, варто дати байку прогрітися, або доведеться мити його прохолодною водою - різкі температурні коливання не підуть на користь твоєму улюбленцеві. Колеса миються окремо, тут ніяких тонкощів не немає, тільки знову ж таки, не направляй струмінь води всередину втулок.
Сполосни основні компоненти велосипеда - обода, колеса, раму. Почекай, поки вода просочить усохлу грязь, інакше, зчищаючи пісок, подряпаєш лаковане покриття рами. Уникай рясного попадання води на наступні компоненти - пильовики втулок, картрідж, манетки, але можна не боятися попадання води на ланцюг, їй вона не страшна. Давши рамі «намокнути», починай зчищати грязь з велосипеда. Прагни змивати, а не зчищати грязь - не жалій води.
Очистивши основні компоненти, переходь до втулок, заднього і переднього перемикача, системи. Мити їх слід акуратно, з малою кількістю води. Особливо це стосується картріджа, оскільки в місці його кріплення до втулки захисного пильовика немає, і механізм останньою особливо уразливий для води.
Ланцюг - найскладніший по кількості деталей механізм у велосипеді, який постійно випробовує сильні навантаження і завжди знаходиться серед міського пилу і грязі. Вона вимагає постійного відходу, оскільки її знос веде за собою сточування зубів системи і картріджа, а також некоректну роботу перемикачів швидкостей. Виставі значення перемикачів так, щоб ланцюг знаходився на менших передній і задній зірках. Постав під неї відро і зволікай її до води. Треба прагнути очистити кожну ланку ланцюга від грязі і старого мастила, тому сміливо занурюй її у воду і чисті зубною щіткою. Зручніше використовувати спеціальну машинку для чищення ланцюга. Наливаєш туди теплої води і фейрі.
Результат в порівнянні із зубною щіткою, досягається на порядок швидше і легше (налив - поставив - покрутив педалі - вилив грузнув - при необхідності повторив ).
Якщо після миття велосипеда утворилися ділянки, де залишилися краплі грязі і піни, то їх слід видалити за допомогою обезжірівателя. За допомогою старої зубної щітки легко дістатися до труднодоступних місць.
ПІСЛЯ МИТТЯ
Протри раму, крила, сідло і кермо чистою тканиною (відмінно підійде замша). Потім з балончика з мастилом в аерозольній упаковці змасти втулки, перемикачі і т.п. механізми, куди може проникнути вода.
При висиханні металева рама може показатися такою, що потьмяніла унаслідок освіти на її поверхні солей фосфорної кислоти. Для додання поверхні початкового блиску оброби раму поліролем, який використовується для обробки покриття автомобіля. Якщо після миття виявиш грязь, з якою миючий засіб не справився, оброби це місце обезжірівателем, потри щіткою, а потім промий ще раз.
КОРИСНІ РАДИ ПРИ МИТТІ ВЕЛОСИПЕДА
Щоб видалити грязь і навіть іржу (наприклад, допомагає, якщо байк всю зиму зберігався у вологих умовах, наприклад, в гаражі, і сильно запаршивів), що саму в'їдається, - відмінно допомагає диво-рідина WD-40. Це проникаюче мастило, використовуване як сильний розчинник. Також WD-40 допомагає, коли треба роз'єднати металеві деталі, що прикипіли один до одного, наприклад, різьбові з'єднання. Для цього треба залити їх рідиною, скажімо, на ніч.
Аналогічний продукт є і у компанії Liqui Moly - LM40 і LM47 - проникаючі мастила, що містять, крім масла і гасу (основних компонентів "ведехи") присадки, що знижують тертя і що збільшують термін служби деталей (розчинення іржі, довготривалий захист від корозії, продовження життя пластикових і гумових кожухів і т.п.).
Під час миття велосипеда уникай попадання на нього прямих сонячний променів, оскільки жарка погода і сонце "висушують" раму, сприяючи появі на її поверхні тріщин. Можна використовувати шланг, проте зменш натиск до мінімуму і не направляй струмінь на втулки коліс, каретку, перемикачі передач і рульову колонку.
Ніколи не варто мити велосипед перед катанням, оскільки що затрималася в «сорочках» і інших вузлах вода при низькій температурі замерзне, порушивши працездатність цих вузлів.
Після зимових покатушек перед тим, як занести байк в тепле приміщення, краще залишити його на 10 хвилин в тамбурі і за цей час очистити з нього сніг і грязь віником.
Якщо ти катався на велосипеді по лісу, і на нім немає сольової грязі, то досить буде протерти його насухо чистою ганчіркою. Інакше його слід помити генеральний, краще всього з автошампунем.
Після ухвалення теплої ванни з піною і аромомасламі улюбленим велосипедом, її (ванну) саму відмивати треба, і краще всього відмиє ванну від масляної грязі автошампунь!
У багатоденному поході, коли немає ні Fairy, ні машинки для чищення ланцюга До того ж, чистий ланцюг рівно година залишається чистою, а потім або дощ піде, або піщана буря. Саме тоді ланцюг і починає нещадно сточуватися. Єдиний вихід - просто протирати її зубною щіткою і ганчіркою і щедріше змащувати маслом! До речі, ще одне спостереження в тривалому поході: якщо ланцюг був дуже брудним, то при сухій погоді через годину-дві їзду, грязь сама відвалюється, і ланцюг стає сухим і чистим (аж, блищить), тоді її потрібно просто змастити.
Для ледачих найпростіший спосіб - мити велосипед в автомитті. Тільки зробити в компресорі тиск трохи менше - і вперед. Там є можливість відразу з шампунем мити, а потім просто змити чистою водою. Разом процедура займає 2-3 хвилини.
Після цієї процедури залишається протерти великий ганчірочкою і змастити його.
Потім, правда, жалко далі на нім їхати - вже, дуже чистий.
Пам'ятай, чистий велосипед - перший крок до наявності справного велосипеда.
СУХЕ МИТТЯ
У 70х роках не було герметичних сорочок для велосипедів. Все, що використовувалося в маунтін байці, виходило від шосейних велосипедів, які не були схильні до грязі на відміну від гірських велосипедів. Отже ми почали псувати компоненти велосипеда, коли вимивали їх водою, тому що грязь потрапляла в підшипники - більшість людей не розуміють, що коли вони промивають велосипед, вода розчиняє грязь, і ця прекрасна глиняна рідина відмінно потрапляє в підшипники. Багато хто до цих пір дотримується думки, що велосипед мити не варто і цілком достатньо сухого чищення. От як це відбувається.
ПРОЦЕС:
1. Після поїздки, дай грязі висохнути.
2. Почни очищення зверху велосипеда щіткою для пляшок в одній руці і вузькою щіткою для рідких розчинів в іншій. Цими щітками дістанешся до всіх затишних куточків: навколо перемикачів і гальмівних ручок і під сідлом, під підсідельним штирем, затиск сідла, гальма, верхню трубу, переднє і заднє перекидання.
3. Візьми велику нейлонову щітку, зчищай великі скупчення грязі скрізь - внизу нижньої труби, коронки вилки, з самої вилки.
4. Зняв велику частину грязі - переходь до ходової частини. Візьми щітку для зйомки фарби іржі. Очисть внутрішню і зовнішню частину ланок ланцюга.
5. Прочисті касету, вичисти з обох боків шестерінок шатунів, змасти ланцюг - і все готово.
Зверни увагу: кожен клімат різний. Є визначений типи грунту, який затвердіє ніби цемент. В цьому випадку, доведеться удатися до води, щоб розм'якшити грязь. Краще всього використовувати теплу, мильну воду, набрану в таз. Занурюй ті ж самі щітки в таз і завзятість грязь цим спосіб.
 
Форум » Ремонт велосипедів » Інше » Миття велосипеда
Сторінка 1 з 11
Пошук: