Вибираємо сідло - Форум

Сайт велосипедистів

Пошук

Міні-чат

200

Друзі сайту

Наше опитування

Як вам наш сайт???
Всього відповідей: 30

Статистика

П`ятниця, 2016-12-09, 10:43 AM
Вітаю Вас Гість
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Вибираємо сідло - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Ремонт велосипедів » Інше » Вибираємо сідло
Вибираємо сідло
AdminДата: П`ятниця, 2009-04-03, 5:16 PM | Повідомлення # 1
Administrator
Група: Администраторы
Повідомлень: 99
Репутація: 0
Статус: Offline
Головне - правильно вибрати сідло Байкер контактує з своїм двоколісним агрегатом зазвичай в 5-ти крапках: руки на кермі, ноги на педалях, інше - на сідлі. І це саме, що на сідлі, не повинно випробовувати дискомфорт, наскільки довго не тривала б поїздка. Вибір сідла - справа важливе, відповідальне і десь навіть інтимне. Як свідчить стара байкерськая мудрість: "Вибирай сідло як супутника життя, що б потім не було болісне боляче. . . ". Сідло конкретно потрібне, щоб: 1. Сидіти. Для цього ширина сідла повинна відповідати розміру 5-ої точки велосипедиста.
Іншими словами, сідничі горби тазових кісток повинні спиратися на верхній профіль сідла в найширшому його місці. Якщо сідло дуже вузьке, то воно провалюється між горбами і тисне на внутрішні органи з неприємними наслідками. Просто зміряти відстань між сідничими горбами практично неможливо, оскільки їх зазвичай оточує товстий шар м'яких тканин. Загальновідома методика доктора медичних наук, професора В. У. Белецкого. Необхідно наповнити відкриту місткість (корито, ящик) піском, поставити її на табурет і сісти. Після чого акуратно зміряти відстань між двома найглибшими западинами, залишеними сідничими горбами.
Знаючи цей розмір, можна вибирати сідло, причому точки опори винні знаходиться на краях, щодо рівної задньої частини сідла, а не на скатах. Профіль верхньої поверхні сідла повинен бути доброзичливий до особи байкера. Тобто, його форма повинна відповідати анатомії 5-ої крапки, щоб не порушувати кровотік в м'яких тканинах. Для цього в подовжньому напрямі сідла химерно згинають. Наприклад, "WTB", "BONTRAGER", "RITCHEY WING",Selle Royal " роблять виїмки (під простату). Вирізи: SАN МАRCO "AERO". V-образний анатомічний рельєф: VELO "V-CUT". Верх для хороших сідел виготовляють з якісної м'якої шкіри: Fizi:K "ATLAS" або міцних матеріалів типу кордури, нерідко з кевларовимі нитками.
У поєднанні з формованими синтетичними прокладками, еластомерамі і гелієвими вставками це дозволяє поверхні адаптуватися під анатомію промежини. Крім того, якісні матеріали верху забезпечують прийнятний мікроклімат в жару, дощ і холод, в протилежність кожзаменітелям і пластикам на дешевих сідлах. Але тут може бути корисний чохол, що одягається поверх сідла. 2. З комфортом крутити педалі. Тут важлива ширина "носа" - передній частині сідла, що звужується. Якщо вона дуже широка, то можна натерти внутрішню поверхню стегон так, що і кроку потім не ступиш.
Дійсно, чемпіон в годинній гонці робить 105-110 об/мин і проїжджає близько 50 км. Байкер або велотуріст - 30-80 об/мин. За годину вони накручують по 1500-4800 оборотів. За день може набратися до 30000 оборотів педалей. Тут ніякі памперси не допоможуть. Отже, для тривалих поїздок розумно підбирати сідло з порівняно вузьким "носом". На прогулочні і туристичні велосипеди нерідко ставлять широкі м'які підпружинені сідла з коротким, іноді зрізаним носом. Схожими сідлами комплектують і велотренажери. На такому сідлі, як на табуреті, зручно довго сидіти, але вони не дозволяють їздити в спортивному стилі. 3.
Переміщати центр тяжіння уздовж сідла для додаткового контролю байка в складних умовах. Долаючи піщані і грязьові ділянки, що навіть йдуть з ухилом, вставати з сідла не рекомендується. Сідло для цього повинне бути достатнє довгим і не дуже широким. Наприклад, у сідла SAN MARCO "Ziff" ніс і задня частині покриті текстурірованной шкірою, що дозволяє швидко "зісковзувати" на центральну зону, що має овальну форму, гладке шкіряне покриття, хорошу амортизацію і що не заважає активно крутити педалі по перетнутій місцевості. Ніс стає жорстким, коли на підйомі до педалей треба докладати більше зусилля. Для додаткової зручності у сідел МТБ ніс роблять заломленим вниз.
Особливо важким, екстремальним умовам відповідають дуже довгі сідла: TIOGA "Multicontrol DH", SAN MARCO "Clivus" - для швидкісного спуску, TIOGA "Multicontrol XC" - для кросськантрі, AZONIC "Hot Seat", "Lounge Seat" - для слалому, фрірайда і швидкісного спуску. 4. Амортизувати. Намагаючись пом'якшити удари, поштовхи, вібрацію виробники оснащують сідла різноманітними пристосуваннями. Прогулочні сідла мають товстий шар м'якого амортизуючого матеріалу. Раніше використовували повсть, кінський волос і т.д., нині - синтетику. Пружини зовсім не рідкість, наприклад Selle Royal "CRUISER SEATS".
Авторові доводилося у давнину користуватися сідлом, у якого окрім двох пружин стиснення було під шкіряним верхом щось ніби панцирної сітки із сталевих елементів і дрібних пружин, що працювали на розтягування, але такі сідла підвищеного комфорту випускаються і зараз: VELO "WEB-SPRING". Замість пружин іноді ставлять вертикальні еластомерниє демпфери: Selle Italia "ACTIVA 2 standard". Сучасні сідла спортивного напряму зазвичай мають декілька ступенів амортизації. Перша - рамка. Її роблять із звичайної сталі, хромованадієвой стали, алюмінію, магнію, титану або карбону з металевими (титан, алюміній) вставками. Довга рамка пружинить і амортизує.
Якнайкраще співвідношення між ціною, вагою, надійністю, пружністю у хромованадієвой стали. Другий ступінь - еластомери в місцях кріплення рамки до сідла: Selle Italia "NOVUS". Третя - каркас сідла. Роблять з пластмас, шкіри, композиту або, украй рідко, металу. Наприклад, у Selle Italia "MAX FLITE" каркас виготовлений з тонкого, гнучкого пластика, тому, схожі на крила скати в задній частині корпусу працюють як ресори. У сідла Selle Italia "ONDA" задні кінці рамки передають зусилля на ажурну просторову конструкцію - система "Suspension Bridge". У RITCHEY "WING WCS" амортизуюча конструкція має вид двох крил з вертикальною проставкой і демпфуючий еластомером.
У носовій області працює інший, інтегрований в корпус, еластомер більшого розміру. Аналогічна конструкція передньої частини і у SAN MARCO "ERA Pro", але ззаду амортизують два еластомера, і сприяє цьому в горизонтальній площині анатомічний виріз. Четверта - подушка. Від простого пенопропілена у дешевих виробів, до складних композицій з формованих еластомерних шарів, гелієвих вставок, прокладок "Flex Control", які, у поєднанні з якісною обшивкою, полегшують життя і гаманець байкера. Багато сідел середнього і вищого цінового діапазону випускаються в двох версіях: жорсткіша і м'якша, з гелієвою вставкою. П'ята - чохол.
Чохол потрібний, щоб оберігати верх сідла від грязі, опадів, швидкого зносу, пошкоджень. Але випускаються також чохли з шаром гелю, що дозволяє пом'якшити жорстке сідло і декілька зменшити трясіння: VELO "GEL-SEDLE COVER". СІДЛА ДЛЯ ЖІНОК Враховуючи, що таз у жінок ширший, ніж у чоловіків, то сідла для них роблять ширшими і комфортнішими. Передня частина сідла зазвичай також ширше і м'якше, завдяки вбудованим еластомерам. Приклад: Selle Italia "BIO-LINE". Зазвичай, за умовчанням, байки, окрім жіночих моделей, комплектуються чоловічими сідлами. Тому при покупці велосипеда пані має сенс відразу поміняти сідло більш відповідне.
 
Форум » Ремонт велосипедів » Інше » Вибираємо сідло
Сторінка 1 з 11
Пошук: