Велосипед взимку це можна - Форум

Сайт велосипедистів

Пошук

Міні-чат

200

Друзі сайту

Наше опитування

Як вам наш сайт???
Всього відповідей: 30

Статистика

П`ятниця, 2016-12-09, 10:41 AM
Вітаю Вас Гість
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Велосипед взимку це можна - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Вело новини » Вело новини » Велосипед взимку це можна
Велосипед взимку це можна
AdminДата: П`ятниця, 2009-04-03, 5:26 PM | Повідомлення # 1
Administrator
Група: Администраторы
Повідомлень: 99
Репутація: 0
Статус: Offline
Вам ніколи не доводилося, неквапом обганяючи лижників на велосипеді, ловити на собі
здивовані погляди? Якщо доводилося, то ви вже знаєте, що зимове катання зовсім не схоже
на звичайні весеннєє-летніє покатушки, хоч би тому, що воно - зимове. Інша дорога, інша
динаміка руху, інший одяг.
Велосипед взимку: це можна!

Вам ніколи не доводилося, неквапом обганяючи лижників на велосипеді, ловити на себеудівленниє погляди? Якщо доводилося, то ви вже знаєте, що зимове катання зовсім не похожена звичайні весеннєє-летніє покатушки, хоч би тому, що воно - зимове. Інша дорога, другаядінаміка рухи, інший одяг.

Пропоную ознайомитися з 16-у причинами , чому взимку на байці краще!

Взимку немає комарів.
Сніг взимку набагато приємніше дощивши літом.
Стекла, гати, колючки і консервні банки взимку ховаються під сніг і не проколюють колеса.
Колоди присипаються снігом і перетворюються на горбики, а не в складні перешкоди, особливо, якщо ти тільки вчишся через них перестрибувати.
На м'якому снігу гума зношується значно менше, чим на жорсткому асфальті.
Взимку, із-за великої кількості снігу байк дуже легко очищається від літньої грязі, зберігаючи велосипедистові масу часу.
Мороз взимку переноситься набагато легше, ніж жара літом. З ним легше боротися шляхом збільшення темпу їзди. Літом же, інтенсивна робота м'язів тільки посилює ситуацію.
Взимку менше хочеться пити.
Жодна дружина байкера, що любить, не зможе відмовити в покупці дорогих дискових гальм, оскільки звичайні взимку гальмують дуже погано.
Падати на м'який сніг взимку набагато приємніше, ніж на твердий грунт літом.
Якщо ж все-таки байкер удариться взимку, то можна відразу прикласти до хворого місця холодний сніжок або ледишку, багато разів полегшуючи страждання.
Адреналіну в крові від їзди по снігу виділяється значно більше, чим при їзді по літній грязі.
Взимку в лісі гуляє менше народу, та і темніє швидше, а тому пішоходи значно раніше повертаються додому, звільняючи байкеру стежини.
Зимою собаки бігають по снігу набагато гірше, ніж по літній траві і грязі.
Об'їжджати лижників набагато легше, ніж пішоходів, а середня швидкість їзди велосипеда по лижні приблизно в 2 рази вище аналогічною на лижах.
Взимку дуже легко можна почати «моржевать», просто катаючись по льоду річки або переїздить через струмочки по обмерзлих містках без поручнів.

І це зовсім не все переваги зими. Але є і видимі недоліки. Взимку практично невозможнодолго кататися, хоч би через те, що холодно, а сіль, що рясно покриває дорогі взимку, за считанниєнеделі може знищити ваш байк, якщо ви не прийматимете ніяких захисних або профілактичних заходів.І не тільки це.

Але не дарма говорять, що «полювань більше неволі», тим більше що люта війна із заметами, сніг, що летить в обличчя, балансування на льоду, хрускіт шпильок, що угризаються в лід, додають неабияку порцію адреналінав кров не гірша, ніж стрибки з трамплінів або спуск з гори в теплішу пору року. Тому зимовий байк,как це ні дивно звучить, відносно рідкісне, але все таки реальне і цілком допустиме явище в наших широтах.

Особливості російської зими (з погляду байкера).
Зима в Росії - це зима, а значить, холодно. Температура повітря взимку може і не достігатьпресловутих мінус 30 градусів за Цельсієм, коли навіть не всякий досвідчений лижник зважиться вийти з будинку, аколебаться десь в розумних межах «+5» - «-5». Але навіть при такій температурі холод способенпрічиніть байкеру немало клопоту.
І яка зима без снігу? Хіба що африканська. Але йдеться про російську зиму, а значить, обов'язково сніг, та до того ж через різкі коливання температури - це то замети в людське зростання, то рідка грязь, то присипаний снігом лід. А якщо лід, то, отже, велику кількість соли на міських вулицях.І навіть в приміських лісах і пареннях взимку можна знайти на стежинах сліди соли.
А що стосується спортивної специфіки зими, то зима - час для лиж, а тому дуже часто натропінках лісопарків, окрім звичайних людей, з дітьми на санках, нерідко можна зустріти що проносяться щосили ширину доріжки «коньковим ходом» лижників. Такі спортсмени нерідко викликають незадоволеність у пішоходів, а що ж тоді говорити про велосипедистів? Мало хто чекає побачити взимку в лісі героя на велосипеді, тому, якщо велосипедист не буде гранично уважним, можуть відбутися всякі неприємності.
Враховуючи ці і багато інших особливостей, можна зробити висновок, що зимова пора року пред'являє особливі вимоги до підготовки велосипеда, його зберігання, обслуговування, настройки і комплектації, та і в первуюочередь до самого байкеру. А тому розглянемо деякі деталі, здатні істотно полегшити життя любітелюзімнего катання на велосипеді.
Це повинен знати кожен байкер, що катається зимою

Екіпіровка. Почнемо, мабуть, з того, що, катаючись взимку, необхідно особливо ретельно підбирати одяг. Природно, необхідно одягатися так, щоб не замерзнути, але, оскільки волога дуже швидко витягиваєттепло з тіла, не варто одягатися дуже тепло. Верхній одяг повинен бути достатньо вільним для того, щоб під неї можна було надягати захист і при цьому не утрудняти руху. Одночасно верхній одяг не должна«парусить», потрапляючи при цьому в ланцюг і різні вузли велосипеда (іноді, щоб уникнути цього, байкери подвязиваютширокие штанини шнурками.
Також необхідно передбачити захист від обмороження шкіри особи, вух, голова(для цього існують спеціальні балаклави), сумістивши все це з окулярами і шоломом.

.

Окрема проблема - захист грон рук і ступень. Рукавички повинні не тільки забезпечувати захист отхолода (а пальці - один з найбільш схильних до обмороження ділянок тіла), але і дозволяти легке маніпуліроватьманеткамі. Дуже непогано возити з собою запасну пару рукавичок, а то і відразу дві. Рукавички для катання стоїтвибірать таким чином, ніби на вулиці на 10-15 градусів холодніше ніж зараз. А запасні шерстяниєноські в зимовому катанні - це святе (знову ж таки, краще возити з собою дві пари запасних шерстяних шкарпеток), виведь не збираєтеся хворіти після кожної покатушки.

Що стосується верхнього одягу, то досвідчені байкери одягаються «шарами». Так можна максимально точнорегуліровать температуру, знімаючи або надягаючи «шар». Якщо одягатися в три шаруючи, то першою буде нательноєсинтетічеськоє білизна з мембранної або напівмембранної тканини (існує спеціальне термобелье, комплекткоторого стоїть в межах 1000-3000 рублів). Бавовняна білизна - гірше, оскільки бавовна вбирає і удержіваєтвлагу, із-за чого людина починає швидко мерзнути. Другий шар розрахований саме на утеплення - це светр(або декілька светрів) з тканини на зразок фліса або полартека, але також підійде і шерсть.
Зверху, третьімслоєм, необхідно надіти ветровку, що не продувається і дихаючу, з Windstopper-а або будь-якої іншої мембранної тканини.
Взуття для зимового катання - окрема розмова. Спортивні туфлі під контактні педалі обичноне розраховані на холодну погоду, до того ж в контактних педалях є клямка, яка фіксує шпильку наботінках, а при спробі підкотитися по заметах, вона дуже швидко забивається снігом, що заважає прістегиватьсяї відстібатися від педалей. Крім того, це дуже незручно і навіть більш того - небезпечно, тому многиекатаются в звичайних зимових черевиках або кросовках, відмовляючись від контактів. Природно, вибіраєтсяудобная і тепле взуття з неслизькою підошвою, краще всього з рифленою. Існує варіант специальнихутеплітелей взуття - бахіл - чохлів з матеріалу, що тримає тепло.
До речі, ви ж не збираєтеся їхати без шолома? Чим загрожує катання без шолома повинно бути і так ужедостаточно ясно, тим паче, що тепер ви ризикуєте ударитися головою не тільки об грунт, а об крижану поверхню, та і можливих небезпек на дорозі взимку теж додається. Катаючись взимку в шоломі, дуже не перешкодить одетьподшлемник (коли погода потеплій і немає сильного вітру, як підшоломник краще всього використовувати бандану,а коли на вулиці мороз, то бажано знайти що-небудь потеплій, наприклад, спортивну лижну шапочку з тонкойткані). Щоб не мерзнула особа, можна сумістити підшоломник із спеціальною маскою з теплої тканини - балаклави.
Окуляри для зимового катання на велосипеді річ необхідна. Можна використовувати звичайні очки:они врятують очі від снігу і гострих осколків льоду, що летять, а заразом від «сніжної сліпоти». При виборі очковстоїт обов'язково звернути увагу на те, щоб дужки були виготовлені не з металу, тому що метал наморозе легко «приклеюється» до шкіри.

Але одяг - це тільки півсправи. Не менш жорсткі вимоги пред'являє зима і до вашого велосипеда...

Велосипед . Байк при зниженій температурі, поводиться не природно: мастило густіє, препятствуянормальной роботі вузлів, густіє також масло в амортизаторах, викликаючи неточною їх роботу. Перед холодамірекомендуєтся замінити масло в амортизаторі на спеціальне - зимове (з низьким рівнем в'язкості), аєслі встановлені еластомери, замінити їх на пружини, або встановити найм'якші з тих, що є. Амортизаторывоздушные-масляні або пружинно-масляні взимку поводяться набагато краще пружінно-еластомерних.
У воздушно-маслянихвілок на холоді зменшується жорсткість, через те, що повітря при низькій температурі має властивість зріджуватися, а значить, має сенс перед катанням підкачати небагато повітря.
Для зимових покатушек рекомендується використовувати спеціальні чохли, що прикривають робочу поверхностьног, - гофри. Вони допоможуть уникнути псування високослизького тефлонового покриття. Такі чохли можна купітьпрактічеські в будь-якому велосипедному магазині.

І окремо про захист байка: якщо далеко від проїжджих доріг можна взагалі обійтися без крил, то на дорогахкрилья необхідні! І чим довше вони будуть (природно в розумних межах), тим краще. Заднє крило має смислнарастіть аж до передньої каретки. Нарощувати крила можна вирізавши відповідні «бризговіки» з пластикових каністр.
Унаслідок активного налипання снігу на метал значно гірше працює механіка байка, а потомунеобходімо використовувати спеціальні - холодо- і водо- стійкі мастила.

Швидкості перемикаються на порядок гірше, ніж в теплу пору року, частіше доводиться чистити і смазиватьцепь, При зовсім вже тугому перемиканні швидкостей слід змастити троси, проте, необхідно враховувати, чтосмазка для «сорочок» повинна бути максимально рідка і холодостійка, щоб не замерзнути з тросом.

Обов'язково треба містити в порядку всі гумові ущільнювачі, що запобігають забрудненню, особенноето вимозі відноситься до ущільнювачів на задньому перемикачі, як розташованих найнижче і більш всегоподвергающихся дії соли.
Варто звернути увагу на підшипники. Переберіть всі вузли, які їх містять, а також гальма, якщо оніне гідравлічні, а звичайні V-brake.

Не варто забувати, що при тренні об мокру поверхню, гальмівні колодки стираються набагато швидше.А зимою обода будуть мокрими завжди. Отже не варто забувати почастіше оглядати і при необхідності регуліроватьтормоза ( в першу чергу це торкається, звичайно, V-brake). Також випускаються спеціальні колодки для мокрої погодиї сніги, які забезпечують велику ефективність гальмування, правда такі колодки швидше стирають обода.Дискові гальма значно надійніші, оскільки їх робота мало залежить від навколишніх погодних умов, а тому велосипед, екіпірований дисковими гальмами, поводиться в умовах зими набагато «послушней».
Рама, як основа байка, заслуговує особливого відношення. Алюмінієві рами стають крихкими на морозі, а карбонові чутливі до різкого перепаду температур. Дуже бажано перед винесенням велосипеда на мороз, потримати його 10-15 хвилин в парадному під'їзді для звикання рами до низької температури. А після поїздки, преждечем закотити байк в тепле приміщення, почекати ще хвилин 10-15 (за цей час можна віником зчистити снего всю грязь і сніг).
Сталеві і хромомолібденовиє рами схильні до корозії, особливо при контакті з сіллю. Основними очагамікоррозії стають всілякі подряпини, вм'ятини і ськоли. Їх треба зачистити, знежирити, загрунтувати і пофарбувати.
Різьбові з'єднання бажано покрити графітовим мастилом. Ланцюг же варто змащувати нею тільки пріочень низьких температурах (типу -20, -30; хоча я небагато сумніваюся, що ви поїдете кататися при мінус 30 :-)).Лучше використовувати тефлонове мастило, причому наносити її тонким шаром, щоб вона не збирала на себе грязь. Врахуйте, що взимку ресурс ланцюга скорочується в 2-3 рази. Можна продовжити життя і ланцюги і зіркам, купивши три ланцюги і іспользуяїх «по кругу». Тобто ставите перший ланцюг, за два тижні (або місяць, залежно від інтенсивності катання) другий, потім третю. І по другому кругу. Втім, практика катати на трьох ланцюгах характерна не тільки для зими.
Більшість велокомпьютеров також не розраховані на роботу при негативній температурі, так само каки більшість ліхтарів і фар. Елементи живлення в мороз сідають швидше, рідкокристалічні екранимедленно відтворюють інформацію. Не удевляйтесь, якщо перемикання функцій велокомпьютера відбувається сзаметним пригальмовуванням.
Ну а зараз і про найцікавіше - про зимові покришки. Агресивні покришки, із зубьямішипов, що стирчать, - предмет мріянь кожного байкера взимку. При цьому ширина шин повинна бути відповідній рамі. Проте, варто відмітити, що шпильки на покришках не обов'язково повинні бути металевими. Так, якщо в основному викачаєтеся в лісі, то не має сенсу купувати шиповку, краще придбати злу гуму яскраво вираженнимірезіновимі шпильками, типа Panaracer ICE SPIKER або Maxxis WET SCREAM.
Ну а якщо ви бажаєте їздити по асфальту, і дивувати всіх автомобілістів встаючи в «stoppy» на льоду, то ваш вибір - шиповка Nokian (Extreme W296 ілілучше Hakka WXC-300, в них використовуються металеві шпильки з побідитовими наконечниками, дуже стійкими до зносу).

.

Варто змінити і тиск в шинах, воно повинне підбиратися індивідуально, виходячи із стилю і местапокатушек. Взагалі ж взимку їздять на небагато приспущених колесах.
Після покатушек

У різних людей різне відношення до гігієни. І у разних байкеров різні погляди на те, як поступати з байком повозвращенію з поїздок по снігу або по льоду. Одні просто чекають, щоб сніг відтанув сам, а потім витирають ганчіркою.Інші ж ставлять велосипед у ванну і миють під душем. Насправді не бажано вдаватися до таких крайнощів, темболєє, що вони однаково шкідливі для вашого залізного коня.
Коли сніг тане сам, він просочується вже у вигляді води в різні труднодоступні місця і тягне з собойгрязь і сіллю, які там і осядуть. Якщо ж мити байк ванною, то вода потрапить в підшипники, втулки, тріскачку, що також веде до передчасної смерті цих вузлів.
Я, наприклад, раджу поступати таким чином:

Ніколи не варто мити велосипед перед катанням, оскільки що затрималася в «сорочках» і інших вузлах водапрі низькій температурі замерзне, порушивши працездатність цих вузлів.
Перед тим, як занести байк в тепле приміщення, краще залишити його на 10 хвилин в парадній кімнаті іза це час очистити з нього сніг і грязь віником.
Якщо ви каталися на велосипеді по лісу, і на нім немає сольової грязі, то досить буде протерти егодосуха чистою ганчіркою. Інакше його слід помити генеральний, краще всього з автошампунем.
Після будь-якого миття велосипеда, його обов'язково треба змастити, щоб витіснити що залишилася в труднодоступнихместах воду і запобігти корозії. Зазвичай змащують: ланцюг, сорочки, пружини перемикачів.
Непогано періодично знімати покришки і камери, перевіряючи стан ободів зсередини. Це дуже важливо, таккак там має звичай накопичуватися сіль і грязь.

Тепер ви правильно одягнулися і підготували свій велосипед, а найголовніше, зрозуміли, що кататися набайке взимку - МОЖНА! І навіть ПОТРІБНО. Необхідно дотримувати лише пару-трійку правив, описаних мною в етойстатье.

Наступного разу я розповім, як правильно зберігати велосипед при катанні зимою і де ж, безпосередньо, можна гарненько «катануть».

 
Форум » Вело новини » Вело новини » Велосипед взимку це можна
Сторінка 1 з 11
Пошук: