Як вибрати туристичний велосипед Для початку, давайте розберемось, які є типи велосипедів, які в кожного з них основні переваги і недоліки, а в кінці, розібравшись яким все ж таки має бути туристичний велосипед ви зможете підібратий той, що якнайкраще підійде до вашого майбутнього маршруту, і буде вам по кишені.
А ще - обов'язково подивіться фільм про те, як двоє двадцятирічних австралійців здійснили велопробіг через всю Росію з заходу на схід, через Казахстан, і Китай, і завершили її в Пекіні.
А тут (700 Мб) ви можете скачати повний фільм.
Отож, ближче до справи. Як вибрати ідеальний велосипед, починаймо:
Дорожні велосипеди
Це найбільш популярна група, що випускається вітчизняною промисловістю - знайома кожному з дитинства легендарна "Україна".
Вони добре пристосовані до наших доріг: мають велику базу і міцну раму, зручне сідло, що пом'якшує їзду по грунтовій дорозі. До того ж вони чи не найдешевші на ринку, і для них легко знайти потрібні запчастини.
Але вони, зазвичай, мають лише одну швидкість. А спосіб гальмування "педалями назад" може підвести: якщо на спуску зіскочить цеп, або ж відірветься гальмівний важіль, ви будете змушені мчати аж до самого низу на шаленій швидкості без можливості гальмувати.
Тому якщо все ж таки вирішите відправитись на ньому у подорож, то принаймі поставте на них ручні гальма.
Гоночні велосипеди
Вони дозволяють розвивати велику швидкість на трасі. Вони легкі, і у них в конструкції передбачена швидка заміна коліс. А завдяки порівняно малій базі (відстані між колесами) більш маневрові.
Але щоб зробити їх легкими, йдуть на послаблення конструкції, і тому на поганій трасі - з ямами, вибоїнами, на грунтовій дорозі вони можуть підвести. До того ж в них жорстке сідло, і ваша дупа буде відчувати кожну нерівність дороги.
А через нахилене уперед тіло при довгій подорожі буде надмірно втомлюватись спина. А у довгих подорожах комфорт відіграє велику роль.
Напівспортивні велосипеди
Їх ще називають туристично-спортивними, наголошуючи на тому, що це адаптована для туристів спортивна модель велосипедів.
Зменшена база дозволяє більш вправніше об'їзджати перепони, що трапляються на шляху - будь то яма на дорозі, або ж паліняка у лісі. А вигнутий руль дозволяє приймати різні положення тіла під час руху.
Проте це все ж таки дещо делікатна веломашина. Алюмінієвий обод може підвести при сильному ударі по перешкоді, а при їзді по грунтовій дорозі в легкий дощ трава і глина, зачіплюючись спочатку за спиці, а потім переходячи на вилку і гальмівні колодки можуть дошкуляти руху.
Горні велосипеди
З'явились як клас порівняно недавно, але шаленими темпами завойовують популярність. Основне їхнє призначення - це їзда по бездоріжжю: по лісі, по грунтових дорогах, по гірських схилах. А застосовані у них винаходи зараз поступово переходять до велосипедів інших груп і типів.
Вони мають збільшену базу, а це в поєднанні з нахилом вилки\руля\сідла до середини робить їх дуже стійкими до перекидання вперід (через руль) і назад - що стає у нагоді на крутих спусках і підйомах. Глибокий протектор і широкі шини підвищують їхню стійкість при опиранні на грунт і пісок. А особлива будова гальм дозволяє тормозити навіть тоді, коли на обод налипне товстий шар бруду.
Проте їзда в дощову пору по розмокшій грунтовій дорозі може стати мукою: глина спочатку забивається у глибокі щілини протектора і там закріплюється, а потім на неї, як на основу, налипає ще більший шар глини, і обліплює все колесо. А прямий руль хоч і надає гірському велосипеду маневровості і керованості, проте руки і спина швидше втомлюються від одноманітної пози у сідлі на протязі довгого часу.
Отож, яким повинен бути ідеальний велосипед для туриста?
Туристичний велосипед повинен бути зручним і надійним, адже він, крім велосипедиста, буде перевозити важкий рюкзак; на ньому доведеться підніматись угору з вело-наплічником, тому краще, якщо у нього буде збільшена база для стійкості і низька передача - достатня для долання крутих схилів. Ну і звичайно ж зручне сідло.
Важливо щоб велосипед мав вигнутий руль: це дозволяє рукам робити різний хват, і відповідно тіло може приймати різні положення. Не забувайте і про необхідність міцного багажника: адже на нього буде приходитись чи не найбільше навантаження.
Але все ж таки ідеального велосипеду не існує. Є оптимальний варіант, який підходить конкретній людині для конкретної дороги і місцевості, а також наявності запчастин у тій місцевості, де буде проходити вело-маршрут.
І не забувайте, що в разі поломки рами її можна заварити звичайним зварним апаратом лише при умові, що вона виготовлена зі сталі. Для зварювання алюмінію необхідний аргон.