Сайт велосипедистів

Календар

«  Квітень 2009  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Пошук

Міні-чат

200

Друзі сайту

Наше опитування

Як вам наш сайт???
Всього відповідей: 30

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
П`ятниця, 2024-03-29, 10:46 AM
Вітаю Вас Гість
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS
Головна » 2009 » Квітень » 3 » Види велосипедів
Види велосипедів
3:12 AM
Величезна кількість людей у різних країнах світу використовують велосипед як дуже зручний (а іноді й основний) засіб пересування. І якщо в таких країнах, як Китай та Індії в цих цілях використовуються найпростіші велосипеди, то в країнах Європи можуть використовуватися і найсучасніші (хоча нікого не здивує і велосипед бігають по дорогах не одне десятиліття). Також велосипед - це прекрасний засіб для відпочинку та подорожей. Причому мова може йти як про коротких поїздках за місто у вихідний день, так і про тривалих автономних трансконтинентальних подорожі. На землі практично не залишилося місць, де б не проїхали колеса велосипеда. Також велосипед активно використовується в спорті. Якщо шосейні перегони одержали широке поширення з початку XX століття, то деякі види велосипедів з'явилися ледве більше 20 років тому, але незважаючи на настільки коротку історію, вони вже мають багато прихильників та вболівальників. 
Шосейні велосипеди 

Шосейні велосипеди призначені для швидкісного пересування по якісному асфальту. Такі велосипеди ви можете бачити під час трансляцій Олімпійських ігор або багатоденних велогонок, наприклад, Тур де Франс. При їх розробці оптимізується швидкісні характеристики велосипеда. Так, вони мають легку з невеликою базою раму, щільно накачується тонкі колеса з однотрубкамі, наприклад, 700x22 мм або з тонкими клінчерамі (клінчера - це спеціальна камера з покрышкой) (до 700x28 мм), кермо з перепадом ( "руль-роги" ). Дл виготовлення рам, як правило, використовується карбон, алюміній, титан і різні типи високолегованих сталей (наприклад хромомолібденовие або магнієві). Конструкція велосипедів для шосейних командних гонок зафіксована регламентом УСІ (Union Cicliste Internationale) в 1938 році, який у подальшому лише коректувався, залишаючись по суті тим же. Використовуються на них зірки дозволяють мати більші передаточні числа, звичайно більша передня зірка має 53 зуба, а менша задня - 12. Важить такий велосипед 9-10 кг і навіть менше. Як правило, на таких велосипедах їздять підготовлені люди, у новачків можуть виникати проблеми з-за його жорсткості та маневреності (сприймаємо непідготовленим людиною як нестійкість). Гарні шосейні велосипеди та обладнання для них дуже дороги. Велосипеди, які використовуються професійними велогонщик, можуть коштувати від 10-20 тисяч $ США. Просто гарні шоссейнікі, які використовують підготовлені спортсмени велосипедисти, звичайно коштують 1500-4000 $ США. Велосипеди початкового рівня коштують близько 300 $ США. Серед виробників якісних шосейних велосипедів, наприклад, фірми - Bianchi, Colnago, Look, Cannondale. Дуже близько до шосейних велосипедах примикають два підтипу, по-перше, це велосипеди для триатлон (вони не підпадають під регламенти УСІ), а, по-друге, - велосипеди для CycloCross (дозволяють встановити більш широку кросове гуму). 
MTB (гірські велосипеди) 

У середині 70'их років в США отримало розповсюдження катання на велосипедах в горах. Наявні велосипеди не зовсім підходили для цього. Для полегшення їзди в таких умовах малотиражної партіями стали виготовляти спеціальні велосипеди. У першу чергу їх відрізняли широкі (близько двох дюймів, замість звичайних 20-40 мм) колеса трохи меншого, ніж у дорожніх велосипедів, діаметру (26 дюймів замість 700 мм). Також виготовлялися рами особливої геометрії, вони були трохи менше звичайних, каретка (вісь навколо якої відбувається обертання педалей) для їзди по пересіченій місцевості була піднята і їх відрізняла підвищена міцність. Трохи пізніше, від малотиражної ручних виробів перейшли до масового многомиллионном випуску сучасних гірських велосипедів. У зв'язку з тим, що гірські велосипеди експлуатуються в дуже складних умовах, багато новинки, такі як гідравлічні гальма або амортизаційні вилки з'явилися саме в MTB. Розмаїтість рішень, що застосовуються в таких велосипедах, вражає. 

В даний час виділяють чотири основних підтипу MTB: 
Даунхільние велосипеди (Downhill) 

Даунхіл - це швидкісний спуск з гір, тобто тут мова не йде про те що б просто спуститися з гори на велосипеді, а про те що б спуститися максимально швидко. У зв'язку з цим у велосипедів призначених для цього виду є ряд специфічних особливостей. Головне що їх виділяє це підвищена надійність, тобто будь-які поломки можуть привести до самих непередбачуваних наслідків і тому першорядне значення надається фортеці конструкції. Вони комплектуються самими міцними рулями, амортизаційні вилками, надійними гальмами (як правило дисковими). Друга група особливостей пов'язана з тим, що вони їдуть униз, відповідно завдання мінімізації ваги не коштує, використовується широка гума, центр ваги зрушити назад. В даний час для даунхіла зазвичай використовуються двухподвесочние велосипеди. 
Тріальние велосипеди (Trial) 

Тріал це подолання перешкод. Велосипеди використовуються в тріале мають раму маленького розміру, невелику вагу. Іноді вони мають передню амортизаційних вилку, іноді використовується жорстка вилка. Гальма як правило гідравлічні, такі гальма забезпечують найкращий контроль. 
Кроскантрі (CrossCountry) 

Швидкісний крос по пересіченій місцевості. Можуть бути як жорсткі так і з амортизаційної вилкою, вага мінімізується. Виготовляються з карбону або з алюмінію. Мають багато спільного з велосипедами CycloCross. 
Фрірайдерние велосипеди (FreeRider) 

Суть цих велосипедів також видно з назви, вони призначені для їзди по пересіченій місцевості. Вони не призначені для яких би то не було гонок і у зв'язку з цим це не чистий підтип. Варіанти рішень дуже різноманітні, можуть бути як полноподвесамі, так і мати тільки передню амортизаційних вилку. 

Шосейні та гірські велосипеди поєднує те, що обидва ці типи розроблялися для досягнення максимальних швидкостей у різних умовах. При експлуатації гірського або шосейно велосипеда велосипедист готовий пожертвувати простої експлуатації велосипеда та комфортом їзди в ім'я високих швидкостей. Мені хотілося б відзначити, що специфічні особливості кожного з цих типів найсильніше проявляються в старших моделях. До молодших моделей це відноситься лише частково, тобто, це велосипеди для звичайного катання з деякими особливостями (на недорогих шоссейніках ви будете почувати себе комфортно перш за все на асфальті, на недорогих MTB - на проселочних дорогах). Більшість інших типів велосипедів розташовані між шосейних і гірськими та взяли щось від одного з типів, а что-то - від іншого і так само в них з'являється ще один параметр - комфорт велосипедиста. Наприклад, туристський велосипед (touring) - це фактично варіант шосейно велосипеда, адаптований для тривалих подорожей. А велосипед класу hubrid ви часто зможете відрізнити від MTB тільки по чуть більш великим і менш широким колесам. 
Міські велосипеди (citybike) 

Це інша крайність у світі велосипедів. З назви видно що ці велосипеди призначені для їзди по місту. Тут пріоритети віддані комфортності пересування й простоті обслуговування. Міський велосипед дуже схожий на всім відомий "дорожній". Як правило, в них використовуються многоскоростние планетарні втулки (наприклад типу Shimano Nexus), майже не вимагає технічного обслуговування і дозволяють перемикати передачі в будь-якому стан, не обов'язково крутити педалі. Існують многоскоростние втулки з педальний гальмом, що робить такий велосипед при їзді практично не отлічімим від дорожнього. Також є конструкції з напів-і повністю автоматичним перемиканням передач, які ще більше полегшують життя седока. 
Гібриди, велосипеди гібрид, гібридний велосипед (hybrid) 

Вже за назвою видно що велосипеди цього типу поєднують в собі концепцію як гірського так і шосейно велосипеда. Вони призначені для комфортного руху в різних умовах, мова перш за все йде про рух по будь-яким дорогам, як в місті там і загород. Якщо подивитися на деякі подібні велосипеди в каталозі то він мало отлічіми від MTB, у них тільки трохи вже колеса, що надає їм більшу елегантність. Основна відмінність їх від MTB саме в колесах, використаються колеса діаметром 700 мм і шини з шириною 38-40 мм. Такі колеса істотно полегшують рух. Як правило, в hybrid'ax використовуються компоненти / навішення з гірських груп, іноді спеціально розроблені для таких велосипедів компоненти типу Shimano Nexave. Бувають варіанти як з жорсткою вилкою так і зі спеціально розробленою для велосипедів такого типу амортизаційної (наприклад Trek UAV або Cannondale Silk Path 2000). Незважаючи на багато спільного, під цей тип попадають дуже й дуже різні велосипеди, наприклад серед них зустрічаються велосипеди дуже близькі за духом до touring'ам, так і велосипеди які використовують у тренувальному процесі спортсменів-тріатлоністи. Звичайно застосовуються хромомолібденовие або алюмінієві рами, іноді навіть карбонові. Коштують велосипеди цього класу від приблизно 300 $ США до приблизно 1500 $ США. 
Туристські / турінгі велосипеди, туристичні велосипеди (touring) 

Велосипеди цього класу призначені для туризму, причому мова може йти як про заміських поїздках на один-два дні, так і про багатоденних трансконтинентальних автономних подорожі. Зовні вони схожі на звичайні шосейні велосипеди, але також мають ряд відмінностей від них. По-перше, рами, що розробляються для touring'ов, мають деякі відмінності в геометрії від стандартних рам шоссейніков, наприклад, мають велику базу, це робить такі велосипеди більш стійкими і дозволяє комфортно пересуватися на них з вантажем. Також, рами мають більшу міцність і твердість, зазвичай за рахунок більш широких труб, це особливо важливо при русі з вантажем. Мова не йде про те, що рами звичайних шоссейніков недостатньо тверді або міцні, просто вони призначені для переміщення по хорошим асфальтовим дорогам. Рами виготовляються з алюмінію або хромомолібдена. Фірма Cannondale випускає велосипед цього класу з амортизаційної виделкою (HeadShok Silk Tour D). Передбачена можливість установки багажників (переднього і заднього). По-друге, турінгі дозволяють встановлювати колеса із широкою гумою, до 700x38 (шоссейнікі зазвичай - до 700x28). Можливість варіювати ширину (і відповідно профіль) гуми дозволяє настроїти ваш велосипед під передбачуваний маршрут. Для більш сильного та різкого гальмування, особливо актуального при їзді з вантажем, використаються гальма з гірських груп (іноді навіть гідравлічні). Деякі фірми (наприклад Trek та Klein) для комплектації своїх турінгов використовують передні шоссейниe зірки, а задні - гірські, фірма Cannondale в деяких моделях використовує тільки шосейні зірки, а в деяких - тільки гірські. У кожної з концепцій є свої плюси і мінуси, так комбінована навішення дозволяє мати максимальний діапазон передаточних чисел, від 52/11 до 30/30, чисто гірська навішення дозволяє комфортно пересуватися в гірських рельєфах. Велосипеди цього класу випускають різні фірми, наприклад, це Cannondale T900/Silk Tour 2000, Bianchi Volpe, Trek 520, Klein Navigator. Велосипеди цього класу недешево, коштують приблизно від 700-800 $ до 2000 $.


Переглядів: 3134 | Додав: Admin | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 1
1 miker  
0
кому ціково є класні велосипеди: http://bagazhnik.net

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]