Велосипедні вилки Якихось 15 років тому ця стаття не мала б сенсу, оскільки всі велосипеди мали майже однакові жорсткі вилки, зроблені із сталі. Але велосипедна техніка розвивається семимильними кроками і тепер майже будь-який гірський велосипед володіє амортизаційною (амортизованою) підвіскою переднього колеса, що іменується в іноді амортизатором. Найбільш відомими стали амортизаційні вилки компаній Fox, Manitou, Marzocchi, RockShox, RST, SR Suntour.
Конструкція вилки
Вилка складається із сталевої або алюмінієвою рульової труби , рами, що проходить через головну трубу, і що обертається в підшипниках. Від нижнього кінця рульової труби розходяться два пера , зігнутих або прямих, на кінцях яких закріплюється вісь колеса. Пір'я може бути приварене прямо до рульової труби (зазвичай на жорстких вилках) або запресоване в корону , що сполучає їх з рульовою трубою.
Длінноходниє амортизаційні вилки для досягнення необхідної жорсткості і міцності зазвичай мають дві корони, знизу і зверху від головної труби велосипедної рами. Рухливість вилки забезпечується телескопічним механізмом , розташованим в пір'ї, або, іноді, в рульовій трубі. Існують і параллелограммниє механізми важелів , але вони широкого поширення не набули. Внутрішні труби телескопічної амортизаційної вилки, звані стійками або, в розмовах «ногами» , нерухомі, а до рухомої зовнішньої частини ( « штаням » ) кріпиться вісь колеса.
Зустрічаються і інвертовані варіанти, з рухомою внутрішньою частиною. Зустрічаються і вилки лише з одним пером, наприклад Cannondale Lefty. Просунуті вилки можуть мати механізм обмеження ходу або його блокування, іноді навіть електронну.