Сайт велосипедистів

Пошук

Міні-чат

200

Друзі сайту

Наше опитування

Як вам наш сайт???
Всього відповідей: 30

Статистика

Четвер, 2024-03-28, 10:19 PM
Вітаю Вас Гість
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Гальмівні системи - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Ремонт велосипедів » Гальмівна система » Гальмівні системи
Гальмівні системи
AdminДата: П`ятниця, 2009-04-03, 3:19 AM | Повідомлення # 1
Administrator
Група: Администраторы
Повідомлень: 99
Репутація: 0
Статус: Offline
Гальмівні системи велосипеда

Гальмівні системи використовуються для того, щоб уповільнити хід велосипеда або зупинити його повністю. Історія знає багато різних типів велосипедних тормознихсистем, деякі з них використовуються і до цього дня. Найраніші велосипеди не мали ніяких гальм. Людина, що управляла таким велосипедом, могла змінити швидкість за рахунок сили педалювання, а щоб зупинитися, повинен був зістрибнути з велосипеда. Недивно, що достатньо часто траплялися нещасні випадки, іноді навіть фатальні. Саме це і заважало велосипеду стати привабливим і масовим транспортним засобом.
Приблизно у 70х роках позаминулого століття стали застосовуватися велосипеди з двома колесами приблизно рівного діаметру з твердими гумовими колесами. На такі велосипеди ставили передні гальмівні ложки, які при гальмуванні терлися прямо об колесо, така конструкція була украй неефективна в дощову погоду. І в 90х роках того ж століття були винайдені гальма у вигляді оправи, що використовуються і сьогодні.

.

На нинішніх велосипедах застосовується декілька різноманітних по конструкції і навіть по приводах видів гальм. Найперші гальмівні системи сучасних велосипедів були вбудовані у втулку заднього колеса. Такі гальма спрацьовували при крученні педалей у зворотний бік. Багато хто пам'ятає такі системи на велосипедах радянського виробництва. Такі гальмівні системи і до цих пір достатньо часто зустрічаються на сучасних міських велосипедах, як на одношвидкісних, так і на багатошвидкісних з планетарними втулками. Достатньо екзотичний варіант - барабанне втулкове гальмо на зразок автомобільного. Він може бути встановлений як на передньому колесі, так і на задньому. Привід - тросиковий.
Зараз такий тип гальм зустрічається рідко. Він може також бути встановлений на багатошвидкісні планетарні втулки. На велосипедах із зовнішніми перемикачами передач через конструктивні особливості неможливо застосувати гальма з втулкою в задньому колесі, і тому, найбільш поширеними стали гальмівні системи, в яких гальмівні колодки

.

притискаються непосредсвенно до ободів колеса, як переднього так і заднього. У таких системах приведення механізму може здійснюватися як за допомогою тросів, так і за допомогою масла або гальмівної рідини в трубках (так звані гідравлічні гальма) Щоб збільшити потужність і ефективність гальмування все частіше і частіше застосовуються гальмівні системи, подібні тим, що вже давно використовуються на мотоциклах, - дискові гальма. Їх незаперечним плюсом є те, що дисковий круг знаходиться в центрі колеса і достатньо далеко від землі, що сприяє меншому забрудненню їх. Вони не бояться вісімок на ободі, оскільки закріплені прямо на втулці колеса.
Також дискові гальма припускають велику модуляцію енергії, що сильно підвищує їх ефективність. Єдиними недоліками є більша вага такої системи і велика вартість, а також ремонт таких гальм достатньо складний в порівнянні з ободнимі.

.

І все-таки самим распространненним видом гальмівних систем на даний час є ободниє гальма, за рахунок співвідношення ціна-якість. Конструкція їх

дуже проста - вони складаються з рухомих важелів із закріпленими на них гальмівними колодками. Першими подібними видами гальм були кліщового типу з одним поворотним шарніром на обидві гальмівні колодки. Існують модифікації як з центральним підведенням троса, так і з бічним. Кліщові гальма застосовуються і до цих пір. Їх встановлюють на шосейні велосипеди, а також на недорогі гірські або як додаткову систему на інші байки. Поступова модифікація ободних гальм привела до гальмівних систем типа V-brake, де за рахунок форми і розмірів гальмівних важелів було істотно понижено зусилля на ручці, що управляла. Але всвязі з цим хід самих колодок став менший.
V-brake критичніше відносяться до вісімок на колесах, а також гальмівні колодки рухаються під кутом, що приводить до частої настройки системи залежно від зносу колодок. Такі гальмівні системи в даний момент найбільш поширені, ставляться на багато моделей велосипедів і випускаються практично всіма фірмами-виробниками велозапчастей. Виходом з ситуації з недоліками V-brake -ситстем гальм стала їх модифікація з використанням так званої направляючої "арки" для паралельного ходу колодок.
Такі системи проводить Shimano в групах Deore LX , Deore XT , XTR .

.

Специфічним для тріала типом гальм є так звані U-образні гальма. Ці консольні гальма, зовні сильно нагадують кліщові гальма. Суть їх застосування - блокування колеса при натисканні на них ногою зверху (при виконанні різних трюків).

Найбільш просунутими ободнимі гальмами можна вважати гідравлічні ободниє гальма. Характерним представником цього класу стала продукція компанії Magura . У цих гальмах гальмівні важелі відсутні геть: гальма складаються з "бустера", гідроциліндрів і гальмівних колодок, рухомих в них поступально в перпендикулярному ободу напрямі. Якість і потужність їх роботи багато вище, ніж у традиційних ободних гальм, але на такі гальма можна встановити лише спеціальні колодки, вартість яких вельми висока.

Гальмівна система є основоположною частиною велосипеда разом з іншими ключовими складовими і багато в чому відповідає за Вашу безпеку, тому її копітким вибором не варто нехтувати і варто приділити цьому питанню значну частину уваги при виборі велосипеда!

Гальмівні системи і колодки ви можете придбати в нашому магазині, вони представлені у відповідному розділі нашого сайту.

Гальма і гальмівні ручки і трішки секретів

Одним з найважливіших компонентів будь-якого засобу пересування є гальмо. Можна поїхати, але ж дуже важливо і зупиниться, а головне вчасно. У даній статті ми розкриємо тему гальм.

Значення гальм складно переоцінити, як складно переоцінити будь-яку річ, від якої безпосередньо залежить здоров'я і життя людини. Рух в щільному транспортному потоці, спуск з крутого перевалу у велопоходе, гонка кросс-кантрі або фрірайд - в подібних умовах хороші гальма просто необхідні, для багатьох трюків тріала і в BMX,без них ви нічого не зможете зробити. Тому перед будь-якою поїздкою в першу чергу перевіряється справність гальмівної системи, а потім інших компонентів двоколісної машини, та і загалом те будь-якої машини

Далі піде розмова про види гальм їх і їх перевагах і недоліках. Скористаємося поряд характеристик, які дозволять краще описати особливості тієї або іншої гальмівної системи:

1. Модуляція - найважливіший критерій оцінки гальмівної системи, що характеризує здатність змінювати величину гальмівного зусилля залежно від сили натиснення на гальмівну ручку.

2. Сила гальмування - коментарів не потребує.

3. Ефективність гальмування - під цим критерієм розуміється працездатність гальма в різних умовах: дощ, грязь, сніг, низькі температури.

4. Надійність - це працездатність гальм в умовах тривалої жорсткої експлуатації: гірські перевали, постійне "вимочування" в грязі, позамежні навантаження і т.п.

5. Вимогливість до обслуговування - складність установки і настройки гальм, необхідність періодичного регулювання, регулярність заміни тих, що комплектують.

6. Гальма з антиблокуванням - це V-brake з додатковою пружиною, яка не дає "пережати" гальмо, пустивши колесо на юз. В основному, використовуються для комфортних і прогулочних моделей МТБ.

7. Особливості - які-небудь позитивні або негативні якості, що характеризують даний вид гальм.

Кліщові гальма.

Відносяться до ободним гальм - систем, що впливають на обід колеса.

В основному, використовуються на шосейно-гоночних велосипедах. Конструкція цього виду гальм наочно описується їх назвою: гальмівні колодки за допомогою дугоподібних важелів затискають обід, подібно до кліщів, маючи одну фіксовану вісь обертання. Як і у будь-яких компонентів велосипеда, характеристики цієї гальмівної системи багато в чому залежать від її технічної досконалості (т.е. "рівня" гальм). Якщо говорити про професійні групи устаткування фірм Shimano і Campagnolo (групи Dura-Ace і Record відповідно), то дані гальмівні системи вельми ефективні і перевірені багаторічною історією легендарних шосейних гонок. &0

 
Форум » Ремонт велосипедів » Гальмівна система » Гальмівні системи
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: