Сайт велосипедистів

Пошук

Міні-чат

200

Друзі сайту

Наше опитування

Як вам наш сайт???
Всього відповідей: 30

Статистика

Субота, 2024-04-20, 10:16 AM
Вітаю Вас Гість
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Велосипедні покришки - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Ремонт велосипедів » Інше » Велосипедні покришки
Велосипедні покришки
AdminДата: П`ятниця, 2009-04-03, 3:04 AM | Повідомлення # 1
Administrator
Група: Администраторы
Повідомлень: 99
Репутація: 0
Статус: Offline
Багато хто вважає, що покришка - головна деталь велосипеда. І не випадково. Від покришки повністю залежить поведінки вашого велосипеда, саме вона контактує з поверхнею. Сьогодні промисловість випускає сотні різних покришок, разних формою і призначенню. Давайте розберемося, що таке покришка і навіщо вона вам.

Пристрій покришки.

Спершу заглянемо всередину покришки і подивимося на її пристрій. Велопокришка складається з декількох елементів: бортів, тканинної основи і поверхневого гумового шару. Борт шини - це сталеве або кевларовоє кільце, що утримується на ободі колеса тиском повітря в камері і що є частиною силової структури покришки. Тканинна основа, натягнута між бортами, відповідає за форму покришки.

Вона є декілька паралельних один одному шарів ниток. Ці нитки, як правило, виготовляються з різних синтетичних матеріалів. Зовнішня оболонка покришки виготовлена з гуми або компаунда. Вона покликана поєднувати в собі властивості протизносу і хороші показники кочення і зчеплення.

Гума і компаунд, два разних матеріалу, що володіють різними властивостями. Гуму отримують з каучуку, а сам каучук здобувають шляхом коагуляції соку каучукових дерев. Проте, це вельми дорогий спосіб, тому набагато частіше застосовується синтетичний каучук, який за великим рахунком не особливо-то і відрізняється від натурального. А масло-бензостойкую гуму можна отримати тільки з синтетичного каучуку. Гума виходить шляхом додавання в каучук сірі і різних наповнювачів, звичайно це сажа, і подальшій вулканізації. Через велику кількість наповнювача різко погіршуються властивості гуми, в першу чергу зносостійкість, але вартість знижується мало не в геометричній прогресії.

.

Компаунди - композиції на основі різних полімерів і мономерів. У виробництві дешевші, ніж гума, а по своїх якостях, в першу чергу це опір коченню, перевершують гуму з синтетичного каучуку. Відрізнити гумову покришку, від покришки з компаунда, можна провівши сухим пальцем по поверхні покришки. Якщо це гума, ви відразу ж відчуєте, як гума тягнеться за пальцем, компаунд же навпроти залишиться статичним.

Протектор.

Тепер, коли ми розібралися з внутрішнім складовим, подивимося на зовнішні характеристики покришок. Сьогодні покришки розділяються на туристичні, прогулочні і шосейні. Головна їх відмінність це протектор - тривимірний малюнок на зовнішній поверхні шини. Від протектора залежить багато що, він забезпечує зчеплення з дорогою. Так для екстремального катання потрібні покришки з агресивним протектором і великими грунтозацепамі. Тоді велосипед не прослизне в найжахливішій грязі. Але на рівній дорозі такі покришки гальмуватимуть велосипед.

Для рівних доріг, для асфальту необхідні вузькі і гладкі покришки (слік) з рівним протектором. Така покришка забезпечить хороше зчеплення з дорогою і малий опір коченню.

Так само випускаються покришки якості, що поєднують в собі, як гладкою, так і грязьовою покришок. Такі покришки називаються полу-слік. Грунтозацепи у них розташовані тільки з боків, тоді як поверхня залишається гладкою. Такі покришки підходять туристам, яким доводитися їздити по дорогах самих різних типів.

Існують також спеціальні види покришок, наприклад для їзди по снігу. Причому якщо по снігу цілком можна їхати і на звичайних літніх шинах з агресивним малюнком протектора, то упевнено рухатися по льоду дозволять тільки спеціальні шипованниє шини. Такі покришки мають великі грунтозацепи і оснащені шпильками різної форми. Особливістю зимових шин є необхідність їх обкатки. Перші 50 кілометрів рекомендується їздити по щільному покриттю і уникати різких прискорень і гальмувань.

Тиск в покришці.

Експлуатаційні якості покришки сильно залежать від тиску повітря в ній. Важливо, щоб тиск підтримувався в певних межах, рекомендованих виробником покришки. У цих межах тиск можна міняти для різних умов катання. При русі по твердій рівній дорозі шини слід накачати посильніше - хід у велосипеда стане легший. А при їзді по рихлому грунту (пісок, сніг) тиск в шинах можна зменшити - тоді менше сил йтиме на утворення колії.

Якщо тиск виявляється нижчим за норму, то прискорюється знос покришки, хід велосипеда стає важким. Крім того, на слабо накачаних шинах при їзді по нерівній дорозі або при заїзді на бордюр, можна пошкодити камеру. Якщо ж тиск виявляється вищим за норму, то покришка перестає пом'якшувати нерівності дорогі.

Вартість і якість.

Чому за приблизно рівних умов розкид цін на покришки достатньо великий? Стає не ясно, чим же дорога покришка краще дешевою. Відповідь простій - дорога покришка робиться з гуми високої якості. Вона не так боїться перепадів температури, не так швидко зношується, як дешева.

Дорогі покришки часто містять всередині шар матеріалу, який захищає камеру від проколів. За інших рівних умов дорога покришка виявляється легшою. Для зменшення маси покришки борт із сталевого дроту часто замінюють кевларової ниткою, що здорожує покришку. Але у таких покришок з'являється дуже корисна властивість - її можна скрутити в достатньо компактний рулон. Це важливо, якщо ви плануєте їздити в дальні подорожі, коли необхідно мати запасну покришку. До того ж багато дорогих покришок володіють властивостями, що самоочищаються. Завдяки чому ваш протектор не заб'ється гряззю і покришка не перетвориться на гладку.

Розміри покришок.

Ну а зараз перейдемо до найстрашнішого. До розміру покришки. Річ у тому, що на сьогоднішній день в світі існує безліч різних стандартів розмірів покришок. Ще більш ускладнює справу те, що на зорі велостроєнія в кожній країні, що проводить велосипеди розробили власну систему. Це привело до того, що одна і та ж за розмірами покришка в різних країнах відома під різними маркіровками. Більш того, покришки різного розміру, які не взаємозамінні, часто мають однакову маркіровку, якщо вони виготовлялися різними виробниками! Але ми поговоримо тільки про найпопулярніші стандарти, які можна зустріти в нашій країні.

Традиційна система позначень базується на вимірюванні зовнішнього діаметру покришки. Цей розмір зазвичай виражається в дюймах (26", 27" і т.д.) або міліметрах (650, 700 і т.д.). Друге число або буквений код в традиційній системі позначає ширину покришки. (26x1.75, 27x1 1/4, 650B, 700C і т.д.). Звернете увагу на те, що в традиційній дюймовій системі ширина покришки може позначається як десятковим дробом (26x1.75), так і простій (26x1 3/4). Хоча позначення ширини в математичному сенсі рівні, вони відносяться до покришок різного розміру, які не взаємозамінні!

У Французькій системі перше число є номінальний (зовнішній) діаметр, за яким слідує буква що визначає ширину: "A" - вузькі, "D" - широкі. Буквений код тепер не має ніякого зв'язку з шириною покришки, оскільки вузькі покришки часто виготовляються для обіддя спочатку призначених для широких покришок.

Міжнародна організація стандартизації розробила універсальну систему позначень розмірів покришок, щоб виключити плутанину. У минулому ця система балу відома як "ETRTO", розроблена вона була однойменною організацією. ETRTO - European Tyre and Rim Technical Organization (Європейська технічна організація по обіддю і покришкам). Позначення розміру по ISO складається з двох чисел: Перше число - ширина покришки (обода) в міліметрах. Дійсна ширина покришки може відрізнятися від вказаної залежно від того, на ободі якої ширини вона буде встановлена. Обіддя вимірюється між фланцями. Друге число - посадочний діаметр обода в міліметрах. Це дуже важливий розмір.
Він визначає взаємозамінність покришок. Якщо це число у обода і покришки співпадає, то дана покришка підходить до даного обода.

 
Форум » Ремонт велосипедів » Інше » Велосипедні покришки
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: