1. КІЛЬКІСТЬ ПЕРЕДАЧ І ЛАНЦЮГА. Перші велосипеди мали одну передачу, багато сучасних - багатошвидкісні. Яка ж різниця між тими і іншими? Треба відразу відзначити, що з погляду типу вживаного ланцюга, велосипеди з планетарними втулками можна віднести до одношвидкісних велосипедів: у ланцюговій частині приводу присутній по одній ведучій і відомій зірці. У багатошвидкісних велосипедів із зовнішніми перемикачами передач провідних зірок від 1 до 3 і 4-10 відомих (одного разу я бачив велосипед безрідного виробництва аж з чотирма провідними зірками!).
Як це впливає на ланцюг? Використання великої кількості зірок веде до того, що на багатьох передачах ланцюг йде не рівно, а з перекосом, тобто провідні і відомі зірки розташовані не в одній площині, а в паралельних, але з деяким зрушенням. І чим більше це зрушення, тим сильніше зношуються ланцюг і зірки, тому більшість виробників рекомендують не використовувати, по можливості, передачі з великим перекосом ланцюга.
Як же була вирішена проблема мінімізації впливу перекосу при роботі ланцюга? У старих велосипедних ланцюгах з'єднання між сусідніми ланками складалося з штифта, що сполучає ланки ланцюга, циліндрового стакана, що скріпляє пластини внутрішньої ланки, крізь який проходив штифт, і ролика, що знаходиться поверх стакана. Нові ланцюги відрізняються відсутністю стакана, роль якого виконують заломлені всередину навколо отворів краю внутрішніх щічок. Вони мають декілька поверхню, що округляє, що дозволяє ланцюги краще згинатися в поперечному напрямі. Це сприяє кращому перемиканню передач і роботі ланцюга з перекосом. Крім того, масло може легше проникати всередину для мастила штифта.