Сайт велосипедистів

Пошук

Міні-чат

200

Друзі сайту

Наше опитування

Як вам наш сайт???
Всього відповідей: 30

Статистика

П`ятниця, 2024-04-26, 6:51 AM
Вітаю Вас Гість
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Огляд велосипеда MTB - Форум

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Вело новини » Вело новини » Огляд велосипеда MTB
Огляд велосипеда MTB
AdminДата: П`ятниця, 2009-04-03, 5:25 PM | Повідомлення # 1
Administrator
Група: Администраторы
Повідомлень: 99
Репутація: 0
Статус: Offline
Конструктивні особливості спортивних MTB (введення)

Основою, скелетом будь-якого велосипеда є рама. Саме від рами залежить «характер» байка, його поведінка на трасі. Чим жорсткіше рама, тим краще керованість, чуйність апарату, чітко траєкторія, легше під'їм, менше енергії витрачається даремно. Словом, натискаєш на педаль - і всі зусилля миттєво перетворяться в рух.

Жорсткі рами володіють приголомшливим накатом як на шосе, так і на м'якому грунті.

Але... На перетнутій місцевості жорстка рама втрачає накат, байк «затикається», не рятує навіть сама краща амортизаційна вилка. Рух продовжується тільки поки «укручуєш». Для хорошого накату по «пересеченке» потрібно, щоб рама гасила (т.е. частково поглинала) вібрації. Кажучи звичною мовою - потрібний «м'який хвіст». Класичне рішення - активний задній трикутник рами, що складається з «активного» - профільованого пір'я і стійок. При їзді по сильнопересеченной місцевості пір'я виконують функцію могутніх ресор, тобто злегка деформуються, пружинять, знімаючи вібрації з осі заднього колеса. Стійки також «грають» забезпечуючи деяку рухливість пір'я і частково поглинаючи вібрацію.

Вся ця робота практично не видно неозброєним оком, але різницю в русі зможе відчути навіть непрофесіонал, і особливо на дальніх дистанціях.

Проте така конструкція має і яскраво виражений негативний момент - поєднання жорсткого переднього трикутника з активним «хвостом», як правило, приводить до незначної рухливості (розгойдуванню) кареточного вузла. Т. е. рама втрачає торсіонну жорсткість що приводить до хоч і незначною, але все таки втраті енергії при активному педалюванні (наприклад, при підйомі в гору стоячи). Частина сил витрачається даремно - на деформацію рами. Байк стає «млявим», гірше «рве» із старту, гірше «пише» траєкторію. Така поведінка прийнятна, і навіть добре для марафонських або туристичних машин, де не помішає деякий комфорт або можливість «прийняти на борт» неабиякий вантаж.
Але для професійного гоночного апарату це здійснено неприпустимо.

.

Крім того, гоночна рама повинна бути гранично легкою і мати максимальний запас міцності. При цьому, бажано, вона повинна бути стійкою до механічних пошкоджень, отже, володіти хорошим експлуатаційним ресурсом.

Виникає питання - якщо все так складно, чи варто намагатися сумістити несумісне?

Отже, розібравшись з фізикою процесу, ми впритул підійшли до опису рам КТМ.

Гірські велосипеди серії RACE

Моделі: TEAM MACHINE, TEAM RACE, RACE ACTION, RACE FORCE, FORCE LIGHT

Алюмінієві рами серії RACE поєднують в собі всі необхідні якості, чим може похвалитися далеко не кожен виробник. Запитаєте як? Ось на цьому ми і зупинимося.

Патентований алюмінієвий сплав KTM AN6 відрізняється унікальними характеристиками. Коефіцієнт залишкових деформацій близький до нуля - тобто працює як пружина, не накопичуючи втому. Володіє високою жорсткістю, що дозволяє застосовувати в конструкції рами труби з мінімальною товщиною стінки, і, в т.ч. використовувати технологію баттірованія (Butting) - прокат труб із змінною товщиною стінок (з посиленнями в стикувальних вузлах). При цьому AN6 властива велика в'язкість, ніж традиційним сплавам 7000 серії. Тобто він стійкіший до ударних навантажень і навантажень на розрив / стиснення.

Окрім баттірованія, службовця в першу чергу для зниження ваги, в конструкції рам широко застосовується вже не нова і добре «обкатана» технологія гарячіше за гидроформовки (Hydroforming) труби для додання їм потрібного профілю.

Власне кажучи, саме завдяки раціональному застосуванню перерахованих технологій вдалося сумістити несумісне. Гоночні рами КТМ серії RACE відрізняються високою жорсткістю, наявністю активного заднього трикутника без втрати торсіонної жорсткості в області каретки і рекорд низькою вагою без втрати міцності.

Задній трикутник рами зібраний з двох елементів. Пара пір'я, як і пара стійкий, є профільовані монококовиє (Monocoque) елементи, а підсідельна (Seattube) і нижня похила (Downtube) труби захоплюють каретку по всій ширині, чим і досягається неперевершена торсіонна жорсткість. Гидроформованниє в нижній третині стійки (патентована технологія Flair-Out) дозволили відмовитися від монолітних просторових дропаутов (Dropouts), що позитивно позначилося як на вазі, так і на поперечній жорсткості рами а, отже і на «живучості» задньої втулки.

Нетривіально виглядає і передній трикутник. Баттірованная гидроформованная нижня труба має невеликий вигин у верхній третині, у рульового стакана. Така конфігурація дозволяє максимально рівномірно розподілити навантаження. Тобто зробити раму ще жорсткіше, легше (не потрібні додаткові підсилюючі елементи) і значно збільшити міцність вузла щодо класичних рішень.

Осібно в лінійці KTM RACE коштує модель FORCE LIGHT.

«Родзинка» рами полягає в шліфовці всіх з'єднань, що додає байку особливий шарм, створюючи ефект цілісної монококової конструкції.

Компоновка всіх байков «Ready to Race» тобто кожний з них повністю підготовлений для вищих досягнень.

Кожен елемент на своєму місці, все гранично надійно і гармонійно.

Моделі Team Machine, Team Race, Race Action і Race Force - це безкомпромісні гоночні машини для професіоналів які, втім, не залишать байдужими і фанатів MTB, особливо суперлегкий апарат Force Light.

Моделі: RACE LINE, RACE COMP, RACE CROSS

Профессионльниє багатоцільові моделі, об'єднуючим девізом яких могла б стати фраза «необхідно і достатньо». Майже класичні алюмінієві (сплав 7005) рами з баттірованних труб з профільованим активним пір'ям, сполученим з монококової парою стійкий за допомогою монолітних просторових дропаутов. Рульовий стакан укріплений двосторонніми перфорованими косинками. Всі з'єднання зашліфовані надаючи рамам елегантному, завершеному вигляду. Рами піддаються піскоструминній обробці, що підвищує міцність (поверхневе цементування) і покриваються кольоровим прозорим полімерним лаком.
З особливостей хочеться відзначити невелику вагу при дуже значному запасі міцності і прекрасний накат як по асфальту, так і поза ним.

.

Також радує компоновка - рідко можна зустріти апарат в зборі, в устаткуванні якого не захочеться відразу що те поміняти. Race Line, Race Comp і Race Cross саме вони - герої нашого часу. Ідеально укомплектовані машини з гоночним «характером», що вигідно відрізняються благородним дизайном.

Гірські велосипеди серії SPORT

Моделі: ULTRA SPORT, ULTRA RIDE, BAGGY SUE (Woman), ULTRA CROSS, ULTRA LINE, ULTRA FLITE

Це універсальні машини, ідеально пристосовані як для повсякденного використання, так і для тривалих поїздок по перетнутій місцевості. Мабуть, вони не такі чарівні, як апарати Race серії, але від них цього і не вимагається. Це байки для практичних людей, які твердо знають, що вони хочуть отримати за свої гроші, а також для тих, хто ще не визначився, для чого йому потрібний велосипед, але, як мінімум, розбирається в техніці, і здатний оцінити по гідності технології і комплектацію КТМ серії SPORT. Кажучи про ці машини, основними мотивами будуть «надійність» і «практичність» - тобто, ті самі якості, які асоціюються у нас з німецькою технікою.
А хто сказав що австрійська техніка побудована за іншим принципом?

.

Всі «старші» моделі серії SPORT збираються на алюмінієвих (сплав 7005) рамах до конструктивних особливостей яких можна віднести малу вагу, надійність, комфорт і практичність. Баттірованниє труби мають гидроформованниє ребра жорсткості для посилення всіх основних несучих вузлів рами. Активний задній трикутник, що поглинає вібрації складається з профільованого пір'я і стійок сполучених кованими подовжніми дропаутамі і кованими елементами поперечної жорсткості.

Кріплення (IS) для дискового гальма розташоване усередині трикутника. Таким чином, супорт дискового гальма не виступає за габарити рами, тобто захищений від пошкоджень, і не заважає установці багажника , що украй важливе для туристичних апаратів, наприклад.

Всі моделі в серії укомплектовані масляними амортизаторами з блокуванням ходу (Lockout), а багато з них - дисковими гідравлічними гальмами. Також, абсолютно всі моделі серії SPORT забезпечені ободами з великим запасом міцності (подвійні, пістонірованниє, з високим профілем), і шатунами / каретками на шліцьовій посадці (Shimano Oktalink), що не маловажно.

Моделі: ULTRA FIRE, ULTRA FUN, PENNY LANE (Woman), CHICAGO

Рами «молодших» моделей серії SPORT відрізняються від своїх «старших побратимів» відсутністю баттінга. Тобто труби, з яких виготовляються рами, для цих моделей мають постійну товщину стінки по всій довжині. Матеріал труб (сплав 7005) застосовується такій же, як на «старших» моделях. Застосована гидроформовка. Такі рами декілька важче, але на характері байка відсутність даної технології ніяк не відбивається. Зате скорочення технологічних операцій неминуче позначається на ціні, що важливо при обмеженому бюджеті.

Всі «молодші» моделі в серії SPORT укомплектовані якісними пружинно - еластомернимі амортизаторами з блокуванням ходу (Lockout), а модель ULTRA FIRE - дисковими гідравлічними гальмами. Також, всі моделі забезпечені ободами з великим запасом міцності (подвійні, пістонірованниє, з високим профілем), і шатунами / каретками на шліцьовій посадці (Shimano Oktalink).

Зі всього модельного ряду виділяється модель CHICAGO, що не має ні блокування вилки, ні розбірної системи на шліцьовій посадці. Крім того, рама CHICAGO також як і рама спеціальної жіночої моделі PENNY LANE відрізняється комфортною геометрією.

Гібриди KTM

Універсальні гібриди, основне призначення яких - дальні поїздки і подорожі по шосе і перетнутій місцевості. В даному випадку під «перетнутою місцевістю» слід розуміти і розбиті грунтові дороги, і «грейдери», і стежки, і ін. дорожню обстановку таку «популярну» на неосяжних російських просторах. Ці машини створені для людей захоплених і таких, що знають товк у велосипедній техніці.

Їх конструкція дозволяє підтримувати постійну швидкість по шосе більше 30 км/ч і небагато чим менше на «грунтовці» навіть при середньому рівні фізичної підготовки. На відміну від MTB (Гірських велосипедів) вони не дуже маневренни, але для «дальнобоя» - це те, що потрібне.

Кажучи про гібриди KTM в цілому, не можна не відзначити гармонійність і продуманість компоновки.

Всі моделі, окрім двох «молодших» машин в лінійці - LIFE TRACK і LIFE ONE, забезпечені масляними амортизаторами з блокуванням ходу, могутніми подвійними пістонірованнимі ободами високого профілю і шліцьовими шатунами і каретками (Shimano Oktalink). Крім того, кожен апарат укомплектований підсідельним штирем (D 27,2) з вбудованим регульованим амортизатором, що оберігає хребет від небажаних навантажень, регульованим винесенням, що дозволяє швидко вибрати зручну посадку, а також легкою алюмінієвою підніжкою.

Якщо ж для Вас вага апарату важливіша за комфорт, можна, замінивши штир і винесення, «зняти» з байка зайвий кілограм навіть не чіпаючи підніжку

Моделі: LEGGERO CROSS, LIFE RACE, LIFE SPEED

Рами мод. LEGGERO CROSS з патентованого алюмінієвого сплаву KTM LT4, а також рами моделей LIFE RACE і LIFE SPEED з поширенішого алюмінію мазкі 7005, відрізняються великою жорсткістю.

Активний задній трикутник, побудований на подовжніх кованих дропаутах, профільованому пір'ї і стійках, забезпечує хороший накат по бездоріжжю навіть з великим вантажем. Технології баттірованія і складної профілізації труб рами забезпечують мінімальну вагу без втрати міцності, а шліфовані шви додають конструкції цілісний, закінчений вигляд.

Особливої уваги заслуговує профіль труб переднього трикутника рам KTM, що застосовується на всіх моделях серії OFFROAD TREKKING. Верхня (Top Tube) і нижня (Down Tube) труби цих рам мають не кругле, а замкнуте U - образний перетин. Практично «труба в трубі», але з відкритою нижньою частиною по якій проведені сорочки і троса управління. Застосування такого профілю виключає подовжньо - поперечні деформації рами, що значно покращує ходові якості і керованість.

Моделі: LIFE CROSS, LIFE SPRINT, LIFE TRACK, LIFE ONE

На цих, практичніших моделях, баттірованіє труб і шліфовка швів не застосовуються. Рами цих машин декілька програють у вазі, і виглядають не так вражаюче як рами «старших» моделей, але на практичній експлуатації це ніяк не позначається. Така ж продумана компоновка, наявність «приємних дрібниць», таких як гума із захисним антіпрокольним шаром або антиблокування гальма переднього колеса (не кажучи вже про основні компоненти високої якості) вигідно виділяють «молодші» гібриди KTM серед собі подібних моделей інших марок.

На закінчення хотілося б написати про «продажні» якості велосипедів KTM. Європейський дизайн і інжиніринг, біла збірка не вплинули на цінову політику компанії. KTM - один з дуже конкурентних брендів і саме тому ми вирішили Вам його представити.

 
Форум » Вело новини » Вело новини » Огляд велосипеда MTB
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: